Відтепер Львівська політехніка має свою туристичну марку

Головна будівля Національного університету «Львівська політехніка» стала ще одним місцем на карті туристичних марок України. Її номер 347.

Туристи і мандрівники по-різному «звітують» про відвідані міста, місця і побачені пам’ятки. Після мандрівок залишаються спогади, фотозвіти, придбані на місці буклети, сувеніри, як-от магнітики на холодильник.
Не так давно в Україні з’явилася можливість привезти з мандрівки оригінальний "трофей" на доказ того, що ви дійсно відвідали той чи інший цікавий історичний об’єкт, – туристичну марку. В іншому місці придбати її неможливо – цим туристична марка принципово відрізняється від звичайного сувеніра.
Марка – приємне на дотик дерев’яне кружальце з випаленим зображенням певної туристичної атракції, архітектурної, історичної або природної пам'ятки – замок, монастир, храм, музей, пам’ятник, вершина гори, національний парк тощо. Кожна ТМ має свій номер, а разом вони утворюють систему з кількох сотень туристично-маркованих місць по всій країні. Подорожуючи, мандрівники-колекціонери одночасно збирають ТМ і беруть участь у колекційній грі.

Цікаві факти про туристичні марки
Туристичні марки вигадали в Чехії у 1998 році скаути – для дітей, що мандрували моравськими горами Єсеніки. Для кожного туристичного притулку, де планували ночувати, було виготовлене дерев'яне кружальце з нанесеною на нього назвою. Діти мали отримувати такий знак від господаря закладу на підтвердження своїх відвідин місця.
Ще до того, як діти дісталися притулку, туристи порозбирали і порозкуповували дерев’яні сувеніри… Згодом два скаутські керівники зареєстрували свій винахід під назвою «Туристичні марки» й стали підприємцями, а туристичні марки від кількох гірських притулків поширилися на всю Чехію та сусідні країни. Загалом таких країн п’ятнадцять.

У Чехії є понад 1600 туристичних атракцій, що мають такий знак. Існує навіть марка Кротика з відомого улюбленого чеського мультфільму «Кротек».

Клуб збирачів туристичних марок у Чехії налічує понад 15 тисяч зареєстрованих учасників, жоден з них без свого сувеніру з відвіданого місця не поїде. Збирачів туристичних марок можна ідентифікувати за спеціальними значками «Колекціонер ТМ».

2007 року туристична марка з'явилася в Україні. Її привіз чеський скаут Владімір Гулін-Мігалец. Першими промаркованими стали цікаві для туристів місця Закарпаття. Нині в Україні діє понад 300 ТМ-місць, а в перспективі система має охопити всі туристично цікаві об’єкти країни.

Для багатьох колекціонерів і мандрівників збирання туристичних марок – як азартна гра: марки поділяються на десятки. Десятка вважається повною, якщо у ній вже є 10 діючих ТМ-місць. Зібравши повну десятку, колекціонер отримує преміальну ТМ, яку неможливо купити. Тема українських преміальних марок – втрачені протягом ХХ ст. архітектурні пам'ятки, тобто об'єкти, яких більше не існує, які залишилися винятково у людській пам'яті.

Весна – пора мандрів, далеких і не дуже. Починати можна від своєї Альма-матер, а потім обирати нові маршрути на карті туристично-маркованих місць.

Шукайте туристичну марку «347. Львівська політехніка» у мережі книгарень Видавництва Львівської політехніки за адресами:
Головний корпус - вул. Степана Бандери, 12
Студентська бібліотека - вул. Митрополита Андрея, 3