Кадри в маркетингу та логістиці

Чухрай Н. та ін.
Код: 978-966-553-881-3
Монографія / Н. Чухрай, Я. Гаврись, О. Гірна. За наук. ред. Н. Чухрай. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. 228 с. Формат 170 х 215 мм. М'яка обкладинка.
Ціна:240,00грн.
Weight: 0 кг

Монографія присвячена актуальним питанням теорії та практики управління кадрами в маркетингу та логістиці.
Висвітлено пріоритетну роль концепцій маркетингу та логістики в діяльності організації. Наведено порівняльну характеристику розвитку польського та українського ринків освіти. Підкреслено необхідність приведення у відповідність зростаючих обсягів підготовки фахівців молодого покоління з потребою країни в кадрах високої кваліфікації. Визначено вимоги роботодавців до фахівців з маркетингу і логістики та окреслено перспективні напрями задоволення цих потреб.
Для наукових працівників, підприємців, державних службовців, викладачів вищих навчальних закладів, аспірантів, магістрів.

W monografii przedstawione są problemy kształcenia z zakresu współczesnej teorii i praktyki zarządzania kadrami w marketingu i zarządzaniu logistycznym. Podkreślono kluczowe znaczenie koncepcji marketingu i logistyki w działalności konkurencyjnej organizacji, w kontekście kształcenia na studiach wyższych. Przedstawiono porównawczą charakterystykę rozwoju polskiego i ukraińskiego rynku edukacyjnego. Wskazane zostały możliwości analizy profili kompetencji absolwentów różnych kierunków kształcenia na poziomie wyższym. Podano analize preferencje pracodawców dotyczące kompetencji specjalistów z zakresu marketingu i logistyki oraz zarysowano perspektywę kształtowania się podaży i popytu na tego typu kształcenie.
Polecana pracownikom naukowym, przedsiębiorcom, pracownikom administracji państwowej, wykładowcom szkół wyższych, doktorantam i studentam.

Зміст

Передмова.
Частина І. Передумови формування попиту і пропозиції на кадри в маркетингу і логістиці.
Розділ 1. Маркетинг і логістика як ключові функції менеджменту в сучасній економіці.
Розділ 2. Перспективний аналіз розвитку ринку освіти: польський та український досвід.
Розділ 3. Формування та оцінювання ринкового попиту на фахівців.
Частина ІІ. Підготовка фахівців з маркетингу і логістики: ринкові пріоритети, проблеми та перспективи.
Розділ 4. Пріоритети маркетингової та логістичної кваліфікації фахівців.
Розділ 5. Проблеми підготовки сучасних фахівців з маркетингу та логістики.
Розділ 6. Етичні дилеми підготовки фахівців.
Післямова.
Список літератури.
Додатки.

Spis treści

Przedmowa.
Część І. Przesłanki tworzenia popytu i podaży na kadry w marketingu i logistyce.
Rozdział 1. Marketing i logistyka jako źródłowe funkcje menedżerskie w nowoczesnej ekonomice.
Rozdział 2. Perspektywiczna analiza rozwoju rynku edukacji: polskie i ukraińskie doświadczenie.
Rozdział 3. Kształtowanie i ocena popytu rynkowego na fachowców.
Cześć ІІ. Przygotowanie fachowców z marketingu i logistyki: rynkowe priorytety, problemy i perspektywy.
Rozdział 4. Priorytety marketingowej i logistycznej kwalifikacji fachowców.
Rozdział 5. Problemy kształcenia współczesnych fachowców z marketingu i logistyki.
Rozdział 6. Etyczne dylematy kształcenia fachowców.
Bibliografia.
Aneksy.