Маркетинг інновацій

Чухрай Н. І.
Код: 978-617-607-033-7
Підручник. Львів: Видавництво Львівcької політехніки, 2011. 256 с. Формат 170 х 215 мм. Тверда оправа.
Ціна:100,00грн.
Weight: 0 кг

Наведено теоретичні засади і практичні аспекти прийняття маркетингових рішень та дифузії маркетингової концепції в інноватиці. У підручнику систематизовано, структуризовано, "заземлено” в проблематику маркетингової теорії сучасні методичні підходи та механізми планування, організації, координації, контролю та управління інноваціями на підприємстві на засадах маркетингу.
Охоплено широке коло актуальних питань, пов’язаних з використанням маркетингових
підходів до інновацій, і не тільки продуктових інновацій, але й технологічних інновацій (розділ V) та організаційно-управлінських інновацій (розділ ІХ). Структура та зміст книги відповідають
нормативній програмі дисципліни “Маркетинг інновацій” ОКР “Магістр”.
Видання адресоване студентам вищих навчальних закладів, слухачам системи перекваліфікації, підприємцям, працівникам служб маркетингу, усім, хто цікавиться маркетингом та інноваціями. Особливо корисною книга стане для студентів заочної, дистанційної та інших форм самостійного навчання.
Затвердило Міністерство освіти і науки України як підручник для студентів вищих навчальних закладів.

Зміст

Передмова.

Частина І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ МАРКЕТИНГУ ІННОВАЦІЙ.

Розділ 1. Інновація як об’єкт маркетингової політики.
1.1. Поняття маркетингу і його сучасне трактування.
1.2. Товар та його властивості. Інновації як товар.
1.3. Особливості маркетингу інновацій.
1.4. Предмет, структура, принципи та взаємозв’язки дисципліни “Маркетинг інновацій”.
Ситуаційна вправа до розділу 1. Питання для самоконтролю до розділу 1.

Розділ 2. Маркетингове дослідження ринку інновацій.
2.1. Характеристика ринку інновацій та його учасників.
2.2. Споживча поведінка як реакція на інновацію. Мотивація купівельної поведінки
споживачів інновації.
2.3. Маркетингова інформаційна система в інноваційній діяльності.
2.4. Методи маркетингових досліджень споживчих потреб на ринках інновації.
2.5. Апробація інновацій на ринку. Вивчення реакції покупців на новий товар.
2.6. Дифузія інновацій.
Ситуаційна вправа до розділу 2. Питання для самоконтролю до розділу 2.

Розділ 3. Стратегічні рішення в маркетингу інновацій.
3.1. Стратегії конкуренції та маркетинг інновацій.
3.2. Сегментування ринку інновації.
3.3. Позиціонування інновації на ринку.
3.4. Стратегічні підходи до створення нових товарів.
3.5. Технології захисту інновації від конкурентів.
Ситуаційний приклад до розділу 3. Ситуаційна вправа до розділу 3.
Питання для самоконтролю до розділу 3.

Частина ІІ. ФОРМУВАННЯ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ ІННОВАЦІЙ.

Розділ 4. Маркетингові рішення у товарній інноваційній політиці.
4.1. Рівні товару та цінності для покупця.
4.2. Управління товарним асортиментом та інноваціями.
4.3. Життєвий цикл інновації.
4.4. Якість інновації в маркетингу.
Ситуаційний приклад до розділу 4. Ситуаційна вправа до розділу 4.
Питання для самоконтролю до розділу 4.

Розділ 5. Маркетинг технологічних інновацій.
5.1. Сутність поняття “технологія” та її комерціалізації.
5.2. Маркетинг об’єктів інтелектуальної власності.
5.3. Управління портфелем технологій на промисловому підприємстві.
5.4. Життєвий цикл технологій (ЖЦТх).
Питання для самоконтролю до розділу 5.

Розділ 6. Маркетингові цінові рішення при виведенні інновації на ринок.
6.1. Роль цінового фактора в стратегії промислового підприємства.
6.2. Стратегії і моделі ціноутворення на нові товари-імітатори.
6.3. Стратегії і моделі ціноутворення на абсолютно нові товари.
6.4. Ціноутворення в межах товарної номенклатури.
Ситуаційна вправа до розділу 6.
Питання для самоконтролю до розділу 6.

Розділ 7. Маркетингові та логістичні рішення у дистрибуції інновації.
7.1. Сутність та складові дистрибуції інновації.
7.2. Вибір каналів розподілу нового товару.
7.3. Узгодження маркетингових і логістичних рішень при виведенні нового товару на ринок.
Ситуаційний приклад до розділу 7. Питання для самоконтролю до розділу 7.

Розділ 8. Маркетингова політика комунікацій на ринку інновацій.
8.1. Особливості комунікаційного процесу на ринку інновацій.
8.2. Інтегровані маркетингові комунікації на ринку інновацій.
8.3. Чинники, що визначають структуру комплексу маркетингових комунікацій з ринком інновацій.
8.4. Стратегія і тактика маркетингових комунікацій на ринку інновацій.
Ситуаційний приклад до розділу 8. Питання для самоконтролю до розділу 8.

Розділ 9. Партнерський маркетинг в інноваційній діяльності підприємства.
9.1. Взаємоузгодження маркетингових та інноваційних рішень.
9.2. Партнерський маркетинг у створенні та комерціалізації інновації.
9.3. Внутрішнє партнерство в інноваційній діяльності.
Ситуаційна вправа до розділу 9. Питання для самоконтролю до розділу 9.

Частина ІІІ. Практикум.

Розділ 10. Задачі та тести.
10.1. Задачі для засвоєння матеріалу частини І.
10.2. Задачі для засвоєння матеріалу частини ІІ.
10.3. Тести І рівня.
10.4. Тести ІІ рівня.

Розділ 11. Індивідуальне завдання на виконання маркетингового проекту
“Розроблення і виведення нового товару на ринок”.

Список літератури.
Додаток.