Alexander P. Bouryak Architectural education policy

Alexander P. Bouryak
ARCHITECTURAL EDUCATION POLICY
Kharkiv National University of Civil Engineering and Architecture
40, Sumśka str., 61002 Kharkiv, Ukraine, abouryak@yahoo.com

© Bouryak A., 2016

Abstract. The study focuses on the relationship between the political reality of the last decades and life of the domestic architectural school. The subject of analysis is the methodological perspective of transformation of the architectural education in an active factor of positive changes in the life of the professional community and gaining by it a meaningful position in society.

Key words: architectural education, self-repression, pedagogy of freedom, methodological thinking, super-schools.

References 6

Олександр Буряк

ПОЛІТИКА АРХІТЕКТУРНОЇ ОСВІТИ

Анотація. Дослідження зосереджено на взаємозв’язках між політичною реальністю останніх десятиліть та життям вітчизняної архітектурної школи. Проаналізовано методологічні перспективи перетворення архітектурної освіти на активний чинник позитивних змін у житті професійної спільноти та набуття нею значущої позиції в соціумі.

Ключові слова: архітектурна освіта, самопригнічення, педагогіка свободи, методологічне мислення, супершколи.