Потенціал і розвиток підприємства

Довбенко В. І., Мельник В. М.
Код: 978-617-607-118-1
Навчальний посібник. Друге видання, виправлене і доповнене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. 232 с. Формат 145 х 215 мм. М'яка обкладинка.
Ціна:120,00грн.
Weight: 270 г

Висвітлено основні поняття потенціалу підприємства та підходів до його формування та оцінювання. Розкрито сутність конкурентоспроможності потенціалу підприємства та завдання забезпечення успішної діяльності за умов конкуренції на ринку. Розглянуто методичні підходи до оцінювання складових потенціалу підприємства та завдання формування збалансованого
потенціалу розвитку підприємства. Охарактеризовано особливості оцінки та формування потенціалу необоротних і оборотних активів, людських та інтелектуальних ресурсів і бізнесу загалом. Розкрито підходи до нарощування та покращання використання потенціалу підприємства і його окремих складових на основі врахування цілей, завдань та перспектив
розвитку підприємства.
Навчальний посібник призначений для студентів базового напряму “Економіка і підприємництво”.

Зміст

Вступ.

Розділ 1. Основи формування та оцінювання потенціалу розвитку підприємства.
Тема 1. Характеристика потенціалу підприємства.
1.1. Предмет, цілі та завдання курсу.
1.2. Поняття потенціалу підприємства.
1.3. Місце підприємства та його потенціалу на ринку.
1.4. Економічний потенціал країни, сфери діяльності, галузі, регіону і підприємства.
1.5. Складові потенціалу підприємства.
1.6. Методи діагностики потенціалу підприємства.

Тема 2. Формування потенціалу підприємства.
2.1. Місія, цілі та стратегічний потенціал підприємства.
2.2. Етапи формування потенціалу підприємства.
2.3. Завдання формування потенціалу підприємства.
2.4. Заходи з формування потенціалу підприємства.
2.5. Системи управління якістю та їх роль у формуванні потенціалу підприємства.

Тема 3. Оцінка конкурентоспроможності потенціалу підприємства.
3.1. Формування конкурентних переваг підприємства.
3.2. Завдання та методи оцінки конкурентоспроможності потенціалу підприємства.
3.3. Напрями підвищення конкурентоспроможності потенціалу підприємства.
3.4. Підходи до формування конкурентоспроможного потенціалу підприємства.
3.5. Стратегічне оцінювання та його роль у підвищенні конкурентоспроможності підприємства.
3.6. Порівняльна характеристика систем стратегічного аналізу та оцінювання.

Тема 4. Теоретичні основи оцінювання потенціалу підприємства.
4.1. Завдання оцінювання потенціалу підприємства.
4.2. Принципи оцінювання потенціалу підприємства.
4.3. Критерії, індикатори та показники оцінки потенціалу підприємства.
4.4. Особливості оцінювання складових потенціалу підприємства.
4.5. Методи та інструменти оцінки потенціалу підприємства.

Тема 5. Підходи до оцінювання потенціалу підприємства та управлінських рішень з його розвитку.
5.1. Характеристика методичних підходів до оцінки потенціалу підприємства.
5.2. Методи урахування вартості відшкодування вкладень у розвиток потенціалу підприємства.
5.3. Оцінювання впливу управлінських рішень на потенціал підприємства.
5.4. Особливості оцінки різних видів управлінських рішень.
5.5. Оцінювання перспективних управлінських рішень.
5.6. Оцінка можливостей розвитку підприємства.

Розділ 2. Особливості оцінювання потенціалу підприємства та його складових.
Тема 6. Оцінювання потенціалу розвитку підприємства.
6.1. Оцінка людського та інтелектуального потенціалів підприємства.
6.2. Оцінка використання творчого потенціалу розвитку.
6.3. Оцінка ресурсних складових потенціалу розвитку підприємства.
6.4. Оцінка імовірнісних складових потенціалу розвитку підприємства.
6.5. Моделювання процесів оцінювання потенціалу управлінських рішень.

Тема 7. Оцінювання потенціалу необоротних активів.
7.1. Потенціал необоротних активів.
7.2. Оцінка потенціалу земельних ділянок.
7.3. Оцінювання потенціалу будівель і споруд.
7.4. Оцінювання виробничого потенціалу активної частини основних засобів.
7.5. Оцінювання потенціалу нематеріальних активів.
7.6. Оцінка потенціалу фінансових активів.

Тема 8. Оцінювання потенціалу праці та оборотних активів.
8.1. Оцінка потенціалу праці.
8.2. Оцінка потенціалу оборотних активів.
8.3. Оцінка змін потенціалу оборотних та необоротних активів.
8.4. Оцінка потенціалу запасів.
8.5. Оцінка потенціалу дебіторської та кредиторської заборгованостей.
8.6. Оцінка потенціалу витрат та доходів майбутніх періодів.

Тема 9. Оцінювання вартості бізнесу.
9.1. Підходи до оцінки вартості бізнесу.
9.2. Методологічні основи оцінки вартості підприємства.
9.3. Особливості оцінки вартості підприємства для конкретних цілей.
9.4. Оцінювання впливу стану підприємства на його вартість.

Тема 10. Комплексна оцінка потенціалу розвитку підприємства.
10.1. Показники оцінки потенціалу розвитку підприємства.
10.2. Оцінювання перспектив розвитку підприємства.
10.3. Вибір ефективних напрямів формування потенціалу підприємства.
10.4. Оцінка можливостей формування та покращання використання потенціалу підприємства.
10.5. Формування реінжинірингового потенціалу розвитку підприємства.