№ 735 (2012)

УДК 621.221

О.В. Акіншина, Л.І. Третякова О.М. Антоненко
Національний університет “Львівська політехніка”

ЕНЕРГОАУДИТ У СИСТЕМІ ЕНЕРГОМЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА

© Акіншина О.В., Третякова Л.І., Антоненко О.М., 2012

Розглядаються пріоритетні напрями енергетичної стратегії та політики енергозбереження промислових підприємств, досліджуються першочергові завдання щодо підвищення ефективності використання енергетичних ресурсів проведенням енергетичного аудиту, представлені інструментарій і порядок проведення енергоаудиту.
Ключові слова: політика енергозбереження, енергетичні ресурси, енергетичний аудит, потенціал енергозбереження, енергетичний паспорт.

ENERGY AUDIT IN SYSTEM OF ENERGEMANAGMENT

© Аkintshina O.V. Тretyakova L.I., 2012

The paper examines the priority directions of the Ukrainian energy saving policy as well as a potential for increase in energy efficiency of industrial production through the use of technological component of the energy-saving potential where more effective utilization of material and energy resources is achieved via introducing the energy audit. The stages and order of implementation of the energy audit are defined, including the compilation of balance of energy and material resources.
The analysis of the tool-set for energy assessment is presented with the focus on establishment of scientific basis for the estimation of fuel and energy consumption in the industrial production, identification of most efficient resource consumption approach, implementation of energy-saving measures and improvement of energy management.
Key words: Energy policy, energy resources, energy audit, energy saving potential, the energy passport.

Кількість посилань 7

УДК 004.9

Э.Я. Балаева
Азербайджанский университет

O РОЛИ ЦЕННЫХ БУМАГ В ФИНАНСОВОМ ОБЕСПЕЧЕНИИ РАЗВИТИЯ

© Балаева. Э.Я., 2012

Формирование рынка ценных бумаг открывает новые возможности экономического развития в постсоветском пространстве. Оценка этих возможностей является актуальной задачей.
В статье выявлены некоторые преимущества ценных бумаг по сравнению с другими источниками финансирования. Определены основные направления эффективного формирования рынка ценных бумаг.
Ключевые слова: ценные бумаги, рынок, финансы, развитие.

ABOUT A SECURITIES ROLE IN FINANCIAL DEVELOPMENT PROVIDING

© Balayeva Y.Y., 2012

The formation of securities market opens up new possibilities for economic development in the post-Soviet territory. The estimation of these possibilities is an actual problem.
In article some advantages of securities in comparison with other sources of financing are revealed. The main directions of effective formation securities market are defined.
Key words: securities, market, finance, development.

ПРО РОЛЬ ЦІННИХ ПАПЕРІВ У ФІНАНСОВОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ

© Балаєва Е.Я., 2012

Формування ринку цінних паперів відкриває нові можливості економічного розвитку у пострадянському просторі. Оцінка цих можливостей є актуальним завданням.
Виявлено деякі переваги цінних паперів порівняно з іншими джерелами фінансування. Визначено основні напрями ефективного формування ринку цінних паперів.
Ключові слова: цінні папери, ринок, фінанси, розвиток.

Кількість посилань 8

УДК 339.138

О.Ю. Бобало
Національний університет “Львівська політехніка”

ШЛЯХИ МОТИВУВАННЯ ПЕРСОНАЛУ СЛУЖБИ МАРКЕТИНГУ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

 Бобало О.Ю. 2012

Вміщено огляд особливостей роботи працівників служби маркетингу вищих навчальних закладів з точки зору мотивування. Подано пропозиції щодо процесу мотивування вищезгаданих працівників з застосуванням показників та коефіцієнтів оцінки результатів роботи більшості посад служби маркетингу та розглянуто багато нематеріальних стимулів.
Ключові слова: мотивування, преміювання, служба маркетингу, вищий навчальний заклад, показники, коефіцієнти.

MOTIVATION OF MARKETING PERSONAL IN HIGHER EDUCATION

 Bobalo О.Yu., 2012

The article is contains overview of the features work of marketing staff in higher education institutions from the motivating point of view. There are suggestions in the article on the motivation process for the personal mentioned above by using the indicators and coefficients for work results evaluation for the majority of Marketing Dpt positions. Intangible stimulating instruments are reviewed in this article also.
Key words: motivation, bonuses, Marketing department, higher education institution, coefficient, indicator.

Кількість посилань 7

УДК 658.012.32

О.П. Величко
Дніпропетровський державний аграрний університет

СУТНІСТЬ РАЦІОНАЛІСТИЧНОЇ І ЗАБЕЗПЕЧУВАЛЬНОЇ ЛОГІСТИКИ ТА ЇЇ ЗВ’ЯЗОК З МЕНЕДЖМЕНТОМ

© Величко О.П., 2012

Введено поняття “раціоналістична логістика” і “забезпечувальна логістика” та запропоновано розглядати їх як основні напрямки розвитку логістичної науки у системі підприємницької діяльності. Опрацьовано особливості логістичного управління і управління логістикою через суб’єкт-об’єктні відносини та характер зв’язку з основними видами логістики підприємства.
Ключові слова: раціоналістична логістика, забезпечувальна логістика, логістичне управління, управління логістикою, сутність, зв’язок.

ESSENCE OF RATIONALISTIC AND PROVIDING LOGISTICS AND THEIR CONNECTION WITH MANAGEMENT

© Velychko O.P., 2012

Terms “rationalistic logistics” and “providing logistics” have been introduced and it has been offered to view them as main directions in development of logistics in the system of entrepreneurship. Peculiarities of logistics management and control over logistics have been studied through subjective-objective relations and a type of connection with main kinds of logistics of an enterprise.
Key words: rationalistic logistics, providing logistics, logistics management, control over logistics, essence, connection.

Кількість посилань 20

УДК 338

А.Л. Висоцький, А.В. Боднар, Ю.А. Дзелендзяк
Національний університет “Львівська політехніка”

ЛОГІСТИКА КВІТІВ В УКРАЇНІ

© Висоцький А.Л., Боднар А.Б., Дзелендзяк Ю.А., 2012

Розглянуто моделі організації логістики квітів від виробника до споживача. Проаналізовано особливості підготовки квітів до продажу, їх реалізації та транспортування до споживача. Досліджено розвиток ринку квітів в Україні.
Ключові слова: логістика квітів, перевезення, логістичні послуги, ринок квітів.

THE LOGISTICS OF FLOWER IN UKRAINE

© Vysotsky A.L., Bodnar A.V., Dzelendzjak J.A., 2012

The models of logistics of flowers organization from producers to customers are considered in the article. Special features of flowers’ sale preparation and transportation to customers were also analyzed. The development of flowers market in Ukraine was investigated. The main technologies and packaging for flowers shipment are presented as well. The article describes main routes of flowers transportation into Ukraine. The main goal of the article is to research logistics of flowers in Ukraine that is to investigate flowers market, to identify the market share of domestic products, and to find out the role of logistics during the organization of flowers supply chains. The main directions for future scientific and practical researches in the field of flowers logistics are identifies in the article.
Key words: logistics of flowers, transportation, logistic services, flowers market.

Кількість посилань 10

УДК 339.138

В.О. Воронін, М.М. Мамчин, Е.В. Лянце
Національний університет “Львівська політехніка”

ПРОГНОЗНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ РИНКУ НЕРУХОМОСТІ

© Воронін В.О., Мамчин М.М., Лянце Е.В., 2012

Досліджено якість прогнозування в отриманні обґрунтованих і надійних прогнозних оцінок в розвитку об’єктів високої складності, зокрема, ринку нерухомості. Обґрунтовано доцільність використання технології нейронних мереж для аналізу і прогнозування тенденцій ринку нерухомості. Наведено алгоритм нейромережевого прогнозування і здійснено побудову прогнозної моделі з використанням програми Neurosolutions for Excel. Виділено і проаналізовано можливі сценарії подальшої поведінки показників, що характеризують розвиток об’єктів різних рівнів у прогнозному горизонті. Запропонована модель (предиктор) на основі проведених розрахунків в середньостроковому горизонті прогнозування коректно передбачила тенденцію розвитку ринку нерухомості на 2009–2011 рр.
Ключові слова: ринок нерухомості, прогнозування, технології нейронних мереж, прогнозна модель, тенденції ринку нерухомості.

FORECAST MODELLING OF REAL ESTATE MARKET TRENDS

© Voronin V.O., Mamchyn M.M., Liantse E.V., 2012

This paper investigates the quality of prediction to obtain reasonable and reliable forecasts in the development of objects of high complexity, precisely the real estate market. Feasibility of using neural network technology for analyzing and forecasting trends off market. An algorithm for neural network forecasting is dimplemented here to build predictive models using the program Neurosolutions for Excel. Possible scenarios are highlighted and analyzed for further behavior indicators of development facilities at various levels over the forecast horizon. The model (predictor) on the basis of calculations in the medium horizon prediction correctly predicted the trend of the real estate market for 2009-2011
Key words: real estate market, forecasting, prediction technology, neural networks, predictive model, real estate market trends.

Кількість посилань 5

УДК 332.122

Н.Ю. Глинський
Національний університет “Львівська політехніка”

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ІНСТИТУЦІЙНІ ЗМІНИ МІСТООБСЛУГОВУЮЧОГО КОМПЛЕКСУ В УМОВАХ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ

© Глинський Н.Ю., 2012
Здійснено аналіз європейської практики організації діяльності у межах містообслуговуючих галузей у ринкових умовах. Показано відмінності у підходах щодо надання публічних послуг комунальними підприємствами та залученням до цього процесу незалежних організацій. Співвіднесено існуючі за кордоном підходи щодо організації обслуговування органами самоврядування жителів міст та бізнес-сектору із можливістю їх застосування в умовах України.
Ключові слова: комунальний сектор, містообслуговуючий комплекс, конкуренція, дерегуляція.

ORGANIZATIONAL AND INSTITUTIONAL CHANGES OF CITY-SERVICE SPHERE IN A MARKET ECONOMY

© Hlynskyy N., 2012

The analysis of European practice of organization of activity within the framework city-service industries in market environment is carried out in the article. The differences of approaches to providing public services by public utility enterprises and the independent organizations involvement to this process are shown. On the basis these differences the advantages and disadvantages of organization of process of public services providing in terms competition that means allowing to these activities not only institution affiliated to the local government, but also independent companies are presented. The existing foreign approaches to the organization of service providing of cities self-government to their citizens and the local business are evaluated in terms of their possibility of application in the Ukrainian conditions. The main directions of the best European practices of stakeholders services by the local self-government implementation in the domestic circumstances are grounded, the examples of such Ukrainian cities experiences in this sphere are presented, main barriers which do not allow to enforce this process to considerable scales are defined.
Key words: public utility sector, city-service economy, competition, deregulation.

Кількість посилань 9

УДК: 338.24

Б.Д. Гречин, І. Петецький
Національний університет “Львівська політехніка”

ЛОГІСТИЧНІ “СУПЕРМАРКЕТИ” В ОБСЛУГОВУВАННІ ВИРОБНИЦТВА АВТОМОБІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

© Гречин Б.Д., Петецький І., 2012

Наведено результати формування та впливу логістичних “супермаркетів”, системи точно в послідовність (JIS), системи точно в термін (JIT) та системи Kanban на монтажні системи підприємств-виробників транспортних засобів, зокрема автомобілів. Проведене дослідження дало змогу зробити багато висновків щодо особливостей побудови ефективної системи обслуговування та постачання виробництва автомобільної промисловості на сучасних підприємствах.
Ключові слова: JIT, JIS, Kanban, система постачання виробництва (СПВ), логістичні “супермаркети” (ЛСМ), логістичне обслуговування, автомобільна промисловість, центр логістичного постачання (ЦЛП), монтажна система.

LOGISTIKSUPERMÄRKTE IN DER PRODUKTIONSVERSORGUNG DER AUTOMOBILINDUSTRIE

© Hrechyn B. D., Peteckiy J., 2012.

Die Beitrag präsentiert die Ergebnisse der Bildung und Wirkung der Logistiksupermärkte der exakten Sequenz (JIS), das System just in time (JIT) und Kanban-System für die Montage von Unternehmen, Hersteller von Fahrzeugen, einschließlich Autos. Die Forschung hat es ermöglicht, einige Schlussfolgerungen in Bezug auf die Merkmale eines effizienten Wartung– bzw. Versorgungsystem der Automobilindustrie in modernen Unternehmen machen.
Key words: JIT, JIS, Kanban, Produktionsversorgungssystem (PVS), Logistiksupermärkte (LSM), Logistikdienstleistungen, der Automobilindustrie, Lieferanten-Logistik-Zentrum (LLZ), das Montagesystem.

Кількість посилань 13

УДК 338.24

Н.С. Гронська, Р.Р. Данків
Національний університет “Львівська політехніка”,
Львівський державний університет внутрішніх справ

ПРОБЛЕМИ ЛОГІСТИЧНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ У СФЕРІ ЕНЕРГОІНФОРМАЦІЙНОГО ОБМІНУ

© Гронська Н.С., Данків Р.Р., 2012

Проведено дослідження логістичних трансформацій енергоінформаційного обміну за інформаційним, кон’юнктивним, імпліцидним, фрактальним методами. Розглянута сумісність метафізичних трансформацій первинних та похідних металогістичних потоків. Представлена фрактальна мережа прямих та зворотних зв’язків польової структури енергоінформаційного простору. Розроблені моделі інформаційних завихрень у горизонтально-вертикальному каркасі просторової вимірності за перевагою важелів смислопродуктивних фракталів. Відзначена можливість адаптації металогістики до інформаційного символізму та метафізичних трансформацій.
Ключові слова: логістичний потік, трансформація, рух, оборотність, смислопродуктовий фракталь і фрактальна мережа, трансцендентність.

THE PROBLEMS OF THE LOGISTIC TRANSFORMATIONS OF ENERGETIC-INFORMATIVE EXCHANGE AREA

© Gronska N.S., Dankiw R.R., 2012

The research of the logistic transformations of energetic-informative exchange are conducted using informative-logical, conjunctive, implicit, fractal methods. The compatibility of metaphysical transformation of primary and derivative metalogistic flows is considered.
The fractal network of direct and feedback ties of the field structure of the energetic-informative space is submitted. Models of information vorticities in the horizontal-vertical frame of spatial dimension as for advantage of levers of sense-productive fractals are designed. The possibility of adaptation of the metalogistics to information symbolism and metaphysical transformations is determined.
Key words: logistic flow, transformation, movement, turnover, sense-productive fractal, fractal network, transcendence.

Кількість посилань 18

УДК 338.48:332

Ю.Я. Добуш
Національний університет “Львівська політехніка”

ОСОБЛИВОСТІ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ БАЛЬНЕОЛОГІЧНОГО КУРОРТУ

© Добуш Ю.Я., 2012

Комплекс маркетингу бальнеологічного курорту формують ті самі елементи, що й традиційний маркетинг. Відмінності полягають у сутнісному розумінні кожної складової маркетингу-мікс. Зокрема під товаром у територіальному маркетингу розуміється курорт як територія, його ресурсний потенціал, інфраструктура, природні умови тощо. Тобто курорт як товар містить матеріальну і нематеріальну складові. Тому курорт як товар розглядається як із споживацького погляду, так і з господарського. Враховуючи складність розуміння курорту як товару виникає необхідність розуміння ціни на такий “товар”. Оскільки деякі складові, які формують курорт як товар, неможливо оцінити фактично, адже вони є нематеріальними компонентами, то доцільно визначити вартість курорту у вигляді рейтингової оцінки, яка в певний спосіб дасть змогу визначити вартість курорту як товару. Відповідно виникає питання щодо вибору методів розповсюдження товарної пропозиції курорту, яка полягає в укладанні угод через ділове інформування, представлення можливостей і переваг курорту організацією виставок, ярмарків. У просуванні курорту як товару використовуються фактично ті самі інструменти, що й у традиційному маркетингу. Особливість полягає у суб’єктах їх реалізації, якими виступають місцеві органи влади та органи місцевого самоврядування. Крім того, до комунікаційного процесу залучається і бізнес-середовище курорту. Визначені особливості складових комплексу маркетингу бальнеологічного курорту із врахуванням особливостей територіального маркетингу та території дають змогу підійти до ефективної маркетингової політики управління розвитком бальнеологічного курорту.
Ключові слова: комплекс маркетингу, бальнеологічний курорт, територіальний маркетинг.

FEATURES OF THE MARKETING MIX BALNEOLOGICAL RESORT
© Dobush Y., 2012

Marketing mix of a balneological resort is formed by the same elements, as traditional marketing. Distinctions are shown in intrinsic sense of each component of marketing-mix. Particularly product in territorial marketing are understood as a resort area, its resource potential, an infrastructure, an environment etc. There is a resort as the product contain a material and non-material component. Therefore the resort as the product is considered as from the consumer point of view, and economic. Proceeding from complexity of understanding of a resort as goods there is a necessity of understanding of the price for such “product” .As some components which form a resort as cannot be estimated the product practically, after all they are non-material components definition of cost of a resort in the form of a rating estimation which definitely will allow to define resort cost as the product is expedient. Accordingly there is a question on a choice of methods of distribution of the commodity offer of a resort which consists in fulfilment of transactions through business informing, representation of possibilities and advantages of a resort by the organisation of exhibitions, fairs. In promoting the resort as a product used the same tools as in traditional marketing. Feature consists in subjects of their realisation as whom local authorities and local governments act. Besides in communication process are involved also business environment of the resort. The features component of the marketing mix balneological resort to the specific regional marketing and territories allow to approach the effective marketing of the development of balneological resort.
Key words: marketing mix, balneological resort, territorial marketing.

Кількість посилань 10

УДК 331.108:658

Л.В. Доскуч
Національний університет “Львівська політехніка”

МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНКИ ПЕРСОНАЛУ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ

© Доскуч Л.В., 2012

Для визначення ефективності та забезпечення економічного розвитку будь-які процеси, явища та ресурси на підприємстві повинні бути вимірюваними та підлягати оцінці. Це стосується також персоналу підприємства та процесів, пов’язаних із управлінням ним. Тому актуальним питанням постає вибір оптимальних інструментів оцінювання, окреслення етапів процесу його здійснення, висвітлення потреб, задля яких здійснюється оцінювання.
Ключові слова: оцінка персоналу, методи оцінки, атестація, кар’єрний розвиток.

METHODOLOGICAL APPROACHES TO EVALUATION PERSONNEL OF INDUSTRIAL ENTERPRISES

© Doskuch L., 2012

To determine the efficiency and economic development, any processes, events and resources at the enterprise must be measurable and be assessed. This statement also applies to company`s staff and processes related to staff management. Therefore, the current issues face the choice of optimal instruments of evaluation, outlining the stages of its implementation, coverage requirements, for which the assessment has to be done.
This study outlines the concept of “Staff Assessment”, singled out the criteria for selecting assessment methods. Some methods, that allow making the most complete evaluation of personnel, are represented. The sequence of stages of personnel assessment on the industrial enterprise is proposed. In the article the relationship between existing assessment methods and requirements of the new law “About the workers’ professional development” is also analyzed. Finally the concept and stages of career development is discussed as the next step of the process of industrial enterprise staff management.
Key words: staff assessment, evaluation methods, certification, career development.

Кількість посилань 5

УДК: 338.242

І.О. Ковшова
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

ФОРМУВАННЯ ІМІДЖЕВОЇ ПОЛІТИКИ КОРПОРАТИВНИХ ПІДПРИЄМСТВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ СФЕРИ

© Ковшова І.О., 2012

Розглянуто систему формування іміджевої політики корпоративних підприємств інформаційно-комунікаційної сфери. Визначено основні етапи реалізації іміджевої кампанії. Досліджено специфічні особливості, притаманні інформаційно-комунікаційним послугам.
Ключові слова: корпоративне підприємство, іміджева політика, інформаційно-комунікаційна сфера.

IMAGE POLICY FORMATION FOR CORPORATE COMPANIES OF INFORMATION AND COMMUNICATION AREAS

© Kovshova I.O., 2012

This article represents the image policy forming system for corporate enterprises of information and communication sphere. Main stages of image campaign have been realization. Specific peculiarities of information and communication services have been investigated. The image policy is formed and operates in a cycle system. The author of the article analyzes the process of corporate enterprises image from planning to final calculation of economic effect. There are five basic elements, such as: information and communication service, customer, administrator, propagator and addressee. All elements of the algorithm are mobile and depends on many factors.
Key words: corporate company, image policy, information and communication areas.

Кількість посилань 10

УДК: 338.658

Г.Р. Копець, М.Р. Леськів
Національний університет “Львівська політехніка”

ЛОГІСТИЧНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ПЕРСОНАЛУ

© Копец Г.Р., Леськів М.Р., 2012

Розглянуто розвиток персоналу як невід’ємної ланки процесу формування стійкої конкурентної позиції підприємства на ринку. Обґрунтована необхідність створення умов для оптимізації витрат на розвиток персоналу. Розглянуто логістичні проблеми розвитку персоналу. Визначено суть та чинники, які впливають на сутність поняття “розвиток персоналу”. Охарактеризовано стратегічні напрямки та переваги розвитку персоналу для підприємств, пов’язані з ними логістичні витрати.
Ключові слова: логістичні проблеми, розвиток персоналу.

LOGISTICAL PROBLEMS OF STAFF GROWTH

© Kopets G., Leskiv M., 2012

In the article of staff growth is considered as an integral link of the process of sustainable competitive position on the market. The necessity of creating conditions for the optimization of the cost for staff growth is grounded. Logistical problems of staff growth are considered. In this article the object of personnel growth and its principle descriptions are determined. Strategic directions and advantages of introduction of staff growth of enterprises and connected with they logistical costs are characterized.
Key words: logistical problems, staff growth.

Кількість посилань 6

УДК 658.8

Н.С. Косар, О.Я. Марущак, І.І. Білик
Національний університет “Львівська політехніка”

ЦИКЛІЧНІСТЬ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВИХ КОНЦЕПЦІЙ

© Косар Н.С., Марущак О.Я., Білик І.І., 2012

На основі концепцій класифікації потреб Маслоу та Альдерфера розглянуто особливості кожного конкретного періоду часу щодо залежності актуальності маркетингових концепцій від конкретного рівня потреб суспільства. Проведено аналіз джерел вторинної інформації щодо зміни маркетингової політики підприємства залежно від змін вподобань споживачів цільового ринку. Обґрунтовано актуалізацію стратегій “блакитних океанів” та екологічного маркетингу у ХХ ст. відповідно до актуальних потреб споживачів.
Висвітлено особливості втілення світових маркетингових тенденцій у політиці українських підприємств. На основі ретроспективного аналізу сформовано схему послідовності використання концепцій та спрогнозовано майбутні тенденції у маркетингу. Обґрунтована доцільність використання цих концепцій для підприємств у майбутньому згідно з обраним цільовим ринком.
Ключові слова: концепція маркетингу, рівень потреб, соціальна відповідальність, стратегія “блакитних океанів”.

CYCLICAL DEVELOPMENT OF MARKETING CONCEPTS

© Kosar N.S., Maruschak O.Ya., Bilyk І.І., 2012

The characteristics of each specific time period depending on the relevance of marketing concepts appropriate to the needs of society are analyzed in the article. The analysis is based on the concepts of needs classification by Maslow and Alderfer. The analysis of secondary information about changes in marketing policy of enterprises based on consumer preferences of the target market is made in article. The updating of “blue oceans” and environmental marketing strategies in the XX century are grounded according to consumer’s needs. .
Main peculiarities of new world marketing trends realization in marketing policy of Ukrainian enterprises are shown. The schemes of predicted future trends in marketing which are based on retrospective analysis of sequences are formed in article. The appropriateness of the marketing concepts for companies in the future according to the chosen target market is grounded.
Key words: marketing concept, level of needs, social responsibility, strategy of “blue oceans”.

Кількість посилань 10

УДК 658.8

Є.В. Крикавський, Н.М. Мащак
Національний університет “Львівська політехніка”

ІНДИКАТОРИ ЕКОЛОГІЗАЦІЇ НА РИНКУ КОСМЕТИКИ

© Крикавський Є.В., Мащак Н.М., 2012

Наведено визначення поняття “натуральна косметики” як результат поширення тренду екологізації продукції. Здійснено аналіз зростаючого ринку натуральної косметики в ключових частинах світу. Досліджено сутність процесу сертифікації натуральної косметики. Розглянуто структуру традиційного логістичного ланцюга та наведено структуру та сутність ланок екологічного логістичного ланцюга.
Ключові слова: натуральність, екологізація, сталий розвиток, сертифікація, екологічний логістичний ланцюг.

ECOLOGIZATION INDICATORS ON COSMETICS MARKET

© Krykavsky Y.V., Mashchak N.M., 2012

The article contains a definition of natural cosmetics, as a result of spreading trend of product ecologization. The analysis of the growing market of natural cosmetics in the key world parts is made. The research of the process of certification of natural cosmetics is presented. Traditional logistic chain structure is presented and environmental supply chain structure and essence of links is given.
The rapid development of modern globalization, individualization, informatization and ecologization megatrends dictates new behavior requirements for market relations subjects, from the producers of raw materials to the final consumers. Given the significant public concern about the environment, ecologization trend is crucial in building a strategy for enterprise development.
Key words: naturalness, ecologization, sustainable development, certification, ecological logistic chain.

Кількість посилань 10

УДК 330.4:658.7

Н.Є. Кузьо
Національний університет “Львівська політехніка”

МІНІМІЗАЦІЯ ВИТРАТ У ЛОГІСТИЧНОМУ ЛАНЦЮГУ ПОСТАВОК З ВИКОРИСТАННЯМ ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ

© Кузьо Н.Є., 2012

Обґрунтована доцільність використання багатокритеріальної оптимізації для моделювання логістичного ланцюга поставок. Розглянуто етапи функціонування логістичного ланцюга поставок, типові логістичні задачі та моделі для їх вирішення. Запропоновано економіко-математичну модель мінімізації витрат у ланцюгу поставок для випадку, коли необхідно мінімізувати витрати на закупівлю та постачання матеріальних ресурсів, собівартість продукції та витрати на її збут.
Ключові слова: багатокритеріальна оптимізація, логістичний ланцюг поставок, мінімізація витрат.

MINIMIZATION OF COSTS IN LOGISTICAL SUPPLY CHAIN WITH ECONOMIC AND MATHEMATICAL MODELS

© Kuzjo N., 2012

The expediency of using multiobjective optimization for modeling logistics supply chain is justified In the article. The stages of operation of the logistics supply chain, typical logistics problems and models for its solution are considered. The maximum satisfaction of production in material resources (in quantity, quality, deadlines, etc.) with minimum cost of their acquisition has to be provided on the first stage for the effective organization of the company. On the second stage a production plan in which the cost of production is lowest in the known reserves of each type of resource and cost of each resource to produce each product should be created. On the third stage the optimal scheme of transportation products to brokerage firms, and then - to customers with minimum total cost has to be determined.
The mathematical model to minimize costs in the supply chain for the case when it is necessary to minimize the cost of procurement and supply of material resources, cost of production and distribution costs of products is proposed.
Key words: multicriterion optimization, logistics supply chain, minimizing of costs.

Кількість посилань 8

УДК 331.108(477)

С.В. Леонова
Національний університет “Львівська політехніка”

ДИХОТОМІЯ МІГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ У РОЗВИТКУ ЛЮДСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ УКРАЇНИ

 Леонова С.В., 2012
Розглядаються основні питання виявлення, обґрунтування, оцінювання міжнародних міграційних процесів та дослідження їх впливу на розвиток людського потенціалу України. Здійснюється класифікація міграційних мотивів, аналізуються позитивні наслідки міграції та досліджується їх вплив на розвиток людського потенціалу України, що виступає передумовою ведення відповідної політики на державному рівні, спрямованої на максимізацію користі від міжнародної міграції.
Ключові слова: міграція, людський потенціал, міграційні мотиви.

DICHOTOMY MIGRATION PROCESSES IN HUMAN DEVELOPMENT UKRAINE

 Leonova S.V., 2012
The main issue identification, study, evaluation of international migration and study the impact of migration on human development in Ukraine. Classification of migration motives, positive effects of migration are analyzed and studied their impact on human development of Ukraine, which is a prerequisite of appropriate policies at the national level, aimed at maximizing the benefits of international migration.
Key words: migration, human potential, migration motives.

Кількість посилань 9

УДК 338.12

З.С. Люльчак, А.А. Ліпенцев, Ю.І. Галущак
Національний університет “Львівська політехніка”

НАЦІОНАЛЬНИЙ БРЕНД ТА БРЕНДИНГ У КОНТЕКСТІ МІЖНАРОДНИХ ПОДІЙ

© Люльчак З.С., Ліпенцев А.А., Галущак Ю.І., 2012
Представлено удосконалення поняття “національний бренд” з позиції проведення міжнародних подій, а саме – результату узгоджених дій, поведінки, інвестицій, інновацій, політичних та міжнародних комунікацій країни задля реалізації національної безпеки, культурної автентичності, конкурентної переваги країни-організатора. Розглянуто процес проведення національного брендингу та запропоновано алгоритм його впровадження. Проведено поетапний аналіз проведення національного брендингу України у контексті Євро-2012.
Ключові слова: національний бренд; національний брендинг; національний ребрендинг; міжнародні події; інвестиції у національний бренд.

NATIONAL BRAND AND BRANDING WITHIN THE CONTEXT OF INTERNATIONAL EVENTS

© Lyulchak Z., Lipintsev A., Halushchak J., 2012

The improved notion of national brand from the point of view of international events, i.e. the result of coordinated actions, behavior, investments, political and international communications of a state in order to realize national safety, cultural authenticity, competitive advantages of the country that organizes international events, is presented in the article. The process of national branding is investigated and the consequence of its making is suggested: the justification of necessity to create national brand; audit of country positioning alternatives; definition of strategic direction of national branding; development and realization of marketing actions; management of national brand; evaluation of national brand. The staged analysis of the national branding of Ukraine in context of European Football Championship Euro-2012 by the suggested algorithm is made.
Key words: national brand; national branding; national rebranding; international events; investments into national brand.

Кількість посилань 9

УДК 331.101.26:621

О.Б. Мних, Д.О. Іванова
Національний університет “Львівська політехніка”

СТРАТЕГІЧНА РОЛЬ МАРКЕТИНГУ У ПОЛІТИЦІ РЕСУРСОЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТУ МАСШТАБУ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ

© Мних О.Б., Іванова Д.О., 2012
Проаналізовано особливості функціонування машинобудівної промисловості України, структуру витрат машинобудівних підприємств, розглянуто перспективи зменшення витрат за рахунок впровадження ресурсоощадних заходів та маркетингових інструментів. Визначено чинники ринкового середовища, які змінюють структуру операційних витрат, і доведено актуальність впровадження інноваційних технологій.
Ключові слова: ресурсозбереження, машинобудівні підприємства, ефект масштабу, інновації, маркетинг.

STRATEGIC MARKETING ROLE IN POLITICS RESOURCE SAVING AND TO ENSURE ECONOMIES OF SCALE MACHINE-BUILDING ENTERPRISES

© Mnykh O., Ivanovа D., 2012
The features of operation of machine-building industry of Ukraine, the cost structure of machine-building enterprises, Perspectives reduce costs by introducing energy-saving measures and marketing tools. The factors of market environment that alter the structure of operating costs and prove the relevance of innovative technologies.
Key words: resource, machine-building enterprises, economies of scale, innovation , the marketing .

Кількість посилань 13

УДК 658.8:615.1

О.Б. Мних, Ю.І. Гілета
Національний університет “Львівська політехніка”

ПРАКТИЧНА ЦІННІСТЬ МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ РОЗВИТКУ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ

© Мних О.Б., Гілета Ю.І., 2012

Досліджено проблеми фармацевтичного ринку України і доведено необхідність впровадження маркетингових інструментів для регулювання його розвитку у контексті покращання якості життя. Велику увагу приділено проблемі соціальних аптек, доступності цін на фармацевтичну продукцію, забезпечення медичними препаратами соціальнонезахищених верств населення.
Ключові слова: фармацевтичний ринок, соціальні аптеки, медичний туризм, якість життя, референтні ціни.

PRACTICAL VALUE OF MARKETING IN THE DEVELOPMENT PHARMACEUTICAL MARKET

© Mnykh O.B., Gileta Y.I., 2012
In this article we examine the problems of the pharmaceutical market of Ukraine and the necessity of implementation marketing tools for the regulation of its development in the context of improving the quality of life. The purpose of this article is determining the practical value f marketing in conditions of pharmaceutical market development.
Much attention is paid to the problem of social pharmacy accessibility of prices for pharmaceuticals, providing with the medicines for social and vulnerable people. There is given a chart, which represents morbidity of population of Ukraine for the last twenty years. At the end of the article there are conclusions and perspectives of the next researches. We can draw a conclusion that the key-note of the article, basic material and conclusions were set out clearly, correctly and correspond to the subject of the text.
Key words: pharmaceutical market, social pharmacies, medical tourism, quality of life, the reference price.

Кількість посилань 18

УДК: 339.138
Л.А. Мороз
Національний університет “Львівська політехніка”

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО АВТОМОБІЛЬНОГО РИНКУ І МАРКЕТИНГОВА КОМУНІКАЦІЙНА ПОЛІТИКА ЙОГО УЧАСНИКІВ

© Мороз Л.А., 2012
Досліджено динаміку і тенденції розвитку українського автомобільного ринку, проаналізовано конкурентні позиції автомобільних брендів, існуючі класифікації марок за різними ознаками. Запропоновано диференційований підхід до позиціонування автомобільних брендів під час формування комплексів маркетингових комунікацій, спрямованих на різні цільові аудиторії.
Ключові слова: автомобільний ринок, класифікація легкових автомобілів, комплекс маркетингових комунікацій.

TRENDS IN THE UKRAINIAN AUTOMOBILE MARKET EVOLUTION AND MARKETING COMMUNICATION POLICY OF ITS PLAYERS

© Moroz L., 2012
This article examines the Ukrainian automobile market behaviour and trends, and provides a competitive position analysis for automobile brands and evaluation of current car makes by a variety of features. A differentiated approach is suggested for the positioning of car brands in forming marketing communication mixes aimed at different target groups.
Key words: automobile market, car classification, marketing communication mix.

Кількість посилань 7

УДК 339.13

В.О. Надашкевич, І.П. Таранський
Національний університет “Львівська політехніка

МІСЦЕ ТА ПРОБЛЕМИ МАЛИХ ПРИБУДИНКОВИХ МАГАЗИНІВ НА РИНКУ СПОЖИВЧИХ ТОВАРІВ МІСТА ЛЬВОВА

© Надашкевич В.О., Таранський І.П., 2012

Висвітлено дослідження малих прибудинкових магазинів продовольчих товарів в м. Львові, що проводилося у квітні 2012 р. Розкрито тенденції розвитку роздрібної торгівлі споживчими товарами та проблеми, з якими стикаються малі магазини. Розглянуто проблеми конкурування на ринку як між однотипними магазинами, так і в стосунку до супер- та гіпермаркетів, Інтернет-магазинів. Результати дослідження адресуються органам місцевої влади та суб’єктам підприємництва, а саме – власникам малих магазинів, дистрибуційним компаніям та виробникам продовольства.
Малі прибудинкові магазини відіграють значну роль як в забезпеченні ринкової інфраструктури роздрібної торгівлі, так і в соціально-економічному розвитку суспільства, адже виступають наймасовішим різновидом малого підприємництва, забезпечують господарче пожвавлення та посилюють середній клас. Лише за наявності добре організованої, ефективно діючої роздрібної торгівлі може діяти і розвиватися гуртова торгівля та виробництво.
Ключові слова: роздрібна торгівля, роздрібна торгова мережа, споживчі товари, малі магазини, малий та середній бізнес, супермаркети, гіпермаркети.

ROLE AND PROBLEMS OF SMALL SHOPS AT PROVISIONS’ SUPPLY MARKET IN LVIV

© Nadashkevych V.O., Taranskyi I.P., 2012

The article considers the actual research of small adjacent food shops in Lviv, which was conducted in April 2012. Trends in the retail trade of consumer goods and issues with which face small stores are revealed. Also the problems of competing in the market, as between the same type shops, and in the matter of super- and hypermarkets, online stores are described. The results are addressed to local authorities and business entities, including owners of small shops, distribution companies and food producers.
Small adjacent food shops take an impotent role both in providing market retail infrastructure and society socio-economic development, as are the most mass kind of small business, provide economical revival and strengthen the middle class. Only in situation with well-organized, effective retail trade the wholesale trade and manufacturing could develop and raise up.
Key words: retail, retail outlets, consumer products, small shops, small and medium businesses, supermarkets, hypermarkets.

Кількість посилань 17

УДК 378.141:004

Й.М. Петрович, Ю.М. Римар
Національний університет “Львівська політехніка”

ІНФОРМАЦІЙНI СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ПРОЦЕСОМ У ВНЗ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ

© Петрович Й.М., Римар Ю.М., 2012

Перелічено i проаналізовано позитивні та негативні ознаки інформаційних систем управління навчальним процесом у вищих навчальних закладах, які притаманні цим програмним продуктам, з огляду на особливості їхнього створення: у вигляді комерційного чи індивідуального проекту. Детально розглянуто характерні особливості таких систем на прикладі двох незалежних розробок.
Ключові слова: інформаційна система, навчальний процес, автоматизація управління.

COMPARATIVE ANALYSIS OF INFORMATION SYSTEMS ACADEMIC REGULATIONS IN HIGH SCHOOL

© Petrovych J., Rymar Y., 2012

Lists and analyzes the positive and negative features of information systems management of educational process in higher education inherent in these systems, given the nature of their creation: a business or individual project. Been considered in detail the characteristic features of such systems on the example of two independent current developments.
Key words: information system, learning process, automation management.

Кількість посилань 7

УДК658.846

Г.В. Подвальна
Національний університет “Львівська політехніка”

ОПТИМІЗАЦІЯ ПЕРЕВЕЗЕНЬ: ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ “ТРАНСПОРТНОЇ ЗАДАЧІ”

© Подвальна Г.В., 2012

Висвітлено поняття “транспортна задача” або “транспортне завдання”, чи “транспортне питання”. Вплив зовнішніх чинників, планування і реалізація транспортних процесів, і зокрема, оптимізація операційних рішень. Застосовуючи оптимізаційні методи, пошук оптимальних розв’язків, розробити оптимальний транспортний план сполучень певної кількості споживачів від певної кількості постачальників. Систематизація оптимального розв’язку задач маршрутизації та транспортної задачі, дасть змогу ефективніше розподілити час обслуговування клієнтів транспортних підприємств, що, своєю чергою, збільшить дохід та ефективність роботи підприємства загалом та транспортного відділу окремо.
Ключові слова: транспортна задача, транспорт, перевезення, питомі витрати, оптимізація проблем, постачальник, споживач.

OPTIMIZATION OF TRANSPORTATIONS: PROBLEMS OF THE USE “TRANSPORT TASK”

© Podvalna H., 2012

A transport is industry of economy, in that efficiency is theresult of influence of various factors, in the large measure ofexternal in relation to transport subjects and from themindependent. Influence of these factors causes that planning andrealization of transport processes, and in particularoptimization of operating decisions, is a very difficult task. Aconcept "a transport task" or "transport task", or a "transportquestion", is reflected. Influence of external factors, planning and realization of transport processes, and in particular optimization ofoperating decisions. Application of optimization methods, search of optimal decisions, to work out an optimal transportplan of connections the determined amount of consumersfrom the determined amount of suppliers. Systematization of optimal decision of tasks of routing andtransport task, will allow more effectively to distribute serviceof customers of transport enterprises time, that, in turn, willincrease a profit and efficiency of work of enterprise on thewhole and a transport department separately.
Key words: transport task, transport, transportation, specificcharges, optimization of problems, supplier, consumer.

Кількість посилань 10

УДК 334.7

О.А. Похильченко
Національний університет “Львівська політехніка”

ОРГАНІЗАЦІЯ ЛОГІСТИКИ У КЛАСТЕРНИХ СТРУКТУРАХ

© Похильченко О.А., 2012

Актуалізовано доцільність використання логістичного підходу у кластерних структурах. Зокрема, розглянуто роль логістики на етапах формування кластера і його безпосереднього розвитку. Cхематично наведено місце логістики у ланцюгу створення вартості у межах кластера. Основний акцент зроблено на дослідженні особливостей організації логістики всередині кластера, висвітлено поняття логістичного аутсорсингу та доведено його значення на етапі розвитку кластера. Зокрема, аргументована доцільність покладення функції щодо організації логістики у кластері та логістичного оператора відповідно до концепції 3PL. Окреслено основні функції логістичного оператора. Також розглянуто два підходи до залучення логістичного оператора у кластер, а саме – через тендер та на основі створення координаційного центру відповідно до концепції 4PL. Наведено переваги та недоліки кожного підходу.
Ключові слова: кластер, логістичний підхід, логістична інфраструктура, логістичний аутсорсинг, концепція 3PL, 3PL-провайдер, 4PL-провайдер.

ОРГАНІЗАЦІЯ ЛОГІСТИКИ У КЛАСТЕРНИХ СТРУКТУРАХ

© Pohylchenko O, 2012

Advisability of applying logistic approach in cluster structures is actualized. In particular, the role of logistics in the stage of the cluster and its immediate stage of development is examined. The logistics position presented in the value chain within the cluster is presented. The main emphasis is on studying characteristics of logistics within the cluster. The concept of logistics outsourcing described and proved its value at the stage of the cluster. In particular, advisability of laying function of logistics in a cluster of logistics operator in accordance with the concept of 3PL argued. The basic functions of logistics operator are described. Also considered two approaches to engagement logistics operator in the cluster, namely through a tender and on the basis of a coordination center in accordance with the concept of 4PL. Given the advantages and disadvantages of each approach.
Key words: cluster, logistic approach, logistics infrastructure, logistics outsourcing, Third Party Logistics, 3PL-provider, 4PL-provider.

Кількість посилань 9

УДК 65.01232

В.С. Редька
Національний університет “Львівська політехніка”

СУТНІСТЬ ТА ОСНОВНІ ВИДИ ЛОГІСТИЧНИХ СТРАТЕГІЙ ТА ЇХНЄ МІСЦЕ У СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ

© Редька В.С., 2012

Обґрунтовано актуальність впровадження логістичних стратегій на підприємствах. Розглянуто визначення логістичних стратегій різними авторами. Здійснено дослідження різних видів логістичних стратегій. Показано залежність між стратегіями конкуренції та логістичними стратегіями.
Ключові слова: логістична стратегія, логістичне управління, стратегії конкуренції.

ESSENCE AND BASIC TYPES OF LOGISTIC STRATEGIES AND THEIR PLACE IN SYSTEM MANAGEMENT BY ENTERPRISE

© Redka V.S., 2012

Actuality implementation of logistics strategies in the business. Definition of logistics strategies by different authors. The research of various kinds of logistics strategies. Dependence between competitive strategy and logistics strategies and also between other functional strategies.. The stages of construction of logistic strategy are considered. Proved to increase the efficiency of enterprises using logistic strategies.
Reflected new approaches in enterprise management through logistics strategies. The basic directions of logistics strategies in business. The conditions for the implementation of logistics strategies. The influence of logistics strategies for system management. Factors that affect the modeling of logistics strategies.
Key words: logistics strategy, logistics management, competitive strategy.

Кількість посилань 6

УДК 658.27

І.С. Рикованова
Національний університет “Львівська політехніка”

ДЕТЕРМІНАНТИ ЛОГІСТИКИ ПОСТАЧАННЯ ІНВЕСТИЦІЙНИХ ТОВАРІВ

© Рикованова І.С., 2012
Проаналізована відмінність понять “закупівля” та “постачання” на підприємстві, яке представлене як відкрита логістична система. Класифіковано товари інвестиційного призначення, які закуповує підприємство, та розглянуто чинники, які слід враховувати під час планування стратегії постачання таких товарів. Визначено, що процес проектування, дистрибуції, постачання, обслуговування інвестиційних товарів вимагає індивідуального підходу, що тягне за собою труднощі у стандартизації процесів закупівлі і постачання.
Ключові слова: логістична система, логістика постачання, зворотні та основні засоби підприємства, інвестиційні товари.

DETERMINANTS OF INVESTMENT GOOD SUPPLY LOGISTICS

© Rykovanova I.S., 2012
The differences of notions “purchase” and “supply” at an enterprise, which is considered as an open logistic system where supply logistics is a link between distribution logistics and production logistics of an enterprise, are analyzed in the article. The main typical decisions that are made during the creation of supply system of enterprise circulating assets are considered and repeated or universal character of these decisions is identified. The investment goods, which are purchased by an enterprise, are classified and the factors that should be taken into account in planning the strategy of supplying such goods are studied. It is proofed that the process of designing, distribution, supplying and servicing of investments goods requires individual approach that is connected with some difficulties with standardization of purchasing and supplying processes.
Key words: logistic system, supply logistics, enterprise circulating and capital assets, investment goods.

Кількість посилань 15

УДК 658:001.895

Г.В. Руда, О.М. Маринець
Національний університет “Львівська політехніка”

ПРОБЛЕМИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ УНІВЕРСИТЕТІВ

© Руда Г.В., Маринець О.М., 2012

Виокремлено значення нематеріальних активів у майні суб’єктів господарювання у сучасних умовах. Окреслено суть поняття “інтелектуальна власність” як складової нематеріальних активів з врахуванням низки теоретичних підходів, які визначають цю категорію як: вид власності загалом, систему прав на результати інтелектуальної діяльності, продукт тощо. Визначено роль університетів у світовій практиці комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності. Виокремлено проблеми комерціалізації науково – технічних розробок у вищих навчальних закладах України. Проаналізовано винахідницьку активність вітчизняних вищих навчальних закладів за кількістю поданих заявок на винаходи та корисні моделі. Запропоновано порядок комерціалізації науково-технічних розробок університетів, який забезпечить організацію руху інтелектуального капіталу взаємовигідних дій усіх учасників процесу створення ринкового продукту із об’єктів інтелектуальної власності.
Ключові слова: інтелектуальна власність, комерціалізація, університет, науково-технічні розробки.

THE PROBLEMS OF UNIVERSITIES INTELLECTUAL PROPERTY COMMERCIALIZATION

© Ruda H V., Marynets O.M., 2012

The value of immaterial assets is selected in property of subjects of menage in modern terms. The essence of concept “intellectual property” is settled as a constituent of immaterial assets taking into account the row of theoretical approaches which determine this category as: type of propert on the whole, system of rights on the results of intellectual activity, product and others like that. The role of universities in world practice of commercialization of objects of intellectual property is determined certainly. The problems of Ukrainian universities scientific and technical developments commercialization are defined. The inventive activity of domestic universities is analyzed after the amount of the given requests on inventions and useful models. A procedure for the commercialization of scientific and technological development of universities is suggested, which will provide organization of intellectual capital flow at the mutually beneficial actions of all participants of process of creation of market product from the objects of intellectual property.
Key words: intellectual property, commercialization, university, scientific and technical developments.

Кількість посилань 8

УДК 339.138

Ю.Т. Савченко, А.Є. Шуліченко, О.І. Карий
Національний університет “Львівська політехніка”

ВИБІР СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ІНТЕРНЕТ-ПОРТАЛІВ ЯК ЗАСОБІВ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВА

© Савченко Ю.Т., Шуліченко А.Є., Карий О.І., 2012

Проаналізовані характеристики Інтернет-порталів як засоби маркетингових комунікацій підприємства та досліджено специфіку спеціалізованих Інтернет-порталів з продажу будівельних матеріалів та послуг. На основі проведеного аналізу визначено ключові характеристики Інтернет-порталів, на які слід звертати увагу підприємствам під час вибору місця розташування інформації про себе та свої товари.
Ключові слова: підприємство, маркетингові комунікації, Інтернет-портал, реклама, Інтернет, електронна комерція.

CHOOSING SPECIALIZED INTERNET-PORTALS AS TOOLS OF MARKETING COMMUNICATIONS OF AN ENTERPRISE

© Savchenko J.T., Shulichenko A.Y., Karyy O.I., 2012

The characteristics of Internet-portals as tools of marketing communications of an enterprise are analyzed as well as the specifics of specialized Internet portals for constructional material and services are investigated in the article. It is proved that choosing an Internet-portal for promotion an enterprise have to evaluate number of its visitors and the geography of these visitors; whether these visitors find the portal via searching servers or directly (they are patrons); how much time visitors spend on the portal and whether they go further to enterprise sites from this portal. The popularity of searching servers for finding out new information among Internet users rises up the importance of such characteristics of a portal as PageRank and the number of indexed objects on the portal. Of course, the important role also plays the price for presenting information about an enterprise on the portal and the convenience of presented information about an enterprise editing.
Key words: enterprise, marketing communications, Internet-portal, advertising, Internet, e-commerce.

Кількість посилань 12

Syndicate content