- Рубрики
- Філософія, психологія, педагогіка
- Історія
- Політика, право
- Економіка
- Математика
- Фізика
- Хімія, хімічна технологія
- Біологія, валеологія
- Геодезія, картографія
- Загальнотехнічні науки
- ІТ, комп'ютери
- Автоматика, радіоелектроніка, телекомунікації
- Електроенергетика, електромеханіка
- Приладо-, машинобудування, транспорт
- Будівництво
- Архітектура, містобудування
- Мовознавство
- Художня література
- Мистецтвознавство
- Словники, енциклопедії, довідники
- Журнал "Львівська політехніка"
- Збірники тестових завдань
- Книжкові видання
- Наукова періодика
- Фірмова продукція
№ 879 (2017)
УДК 378.37.004
Інна Отамась
ДВНЗ “Університет менеджменту освіти”, м. Київ
ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ (ЗАКЛАДІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ)
© Отамась І., 2017
У статті розглянуто законодавчу базу інформатизації вищих навчальних закладів України. Проаналізовано наявні електронні ресурси ВНЗ (закладів післядипломної освіти) в межах виконання Національної програми інформатизації.
Ключові слова: інформатизація вищих навчальних закладів, електронні ресурси, стандарти, моделі.
The article deals with the legislature foundation of informatization of higher educational institutions in Ukraine. The existing electronic resources in higher educational institutions (in institutions of postgraduate education) within the implementation of the National Informatization Program are analyzed.
Key words: informatization of higher educational institutions, electronic resources, standart, models.
Кількість посилань 20
УДК 004.4+004.91
Ірина Романовська, Андрій Пелещишин
Національний університет “Львівська політехніка”
АВТОМАТИЗАЦІЯ РОБОТИ СЕКРЕТАРЯ ЕКЗАМЕНАЦІЙНОЇ КОМІСІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
“ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”
© Романовська І., Пелещишин А., 2017
This paper is devoted to the solving task of documentation support of secretary of examination board in Lviv Polytechnic National University.
Key words: examination board, documentation support, support of secretary of examination board.
У статті представлено інформаційну систему документаційного забезпечення роботи секретаря екзаменаційної комісії Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, обґрунто¬вано необхідність та доведено ефективність такого впровадження.
Ключові слова: екзаменаційна комісія, документаційне забезпечення, підтримка секретаря екзаменаційної комісії.
Кількість посилань 4
УДК 004.915+378.4
Анна Шелестова
Харківська державна академія культури, м. Харків
НАСТІЛЬНА ВИДАВНИЧА СИСТЕМА SCRIBUS:
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ФІНКЦІОНАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ ЗАСТОСУВАННЯ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ВНЗ
© Шелестова А., 2017
Проведено порівняльний аналіз функціональних можливостей настільних видавничих систем для застосування у навчальному процесі ВНЗ. Запропоновано застосування вільної настільної видавничої системи Scribus як альтернативу спеціальному програмному забезпеченню, необхідному для отримання практичних навичок додрукарської підготовки документів студентами зі спеціальності “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа”.
Ключові слова: ВНЗ, настільна видавнича система, додрукарська підготовка документа, вільне програмне забезпечення, Scribus, інформаційна, бібліотечна та архівна справа.
Functionality comparative analysis of desktop publishing for using in university’s educational process is implemented. The using of free desktop publishing as an alternative to special software which need students by specialty “Information, library and archive activity” for giving practical skills of documents prepress is offered.
Key words: university, desktop publishing, document prepress, free software, Scribus, information, library and archive activity.
Кількість посилань 8
УДК 004:001
1Віталій Кухарський , 2Ольга Осередчук
1Львівський національний університет імені Івана Франка,
2Національний університет “Львівська політехніка”
ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК В УКРАЇНСЬКІЙ ВИЩІЙ ОСВІТІ:
ВІД ІДЕЇ СТВОРЕННЯ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ
© Кухарський В. М., Осередчук О. А., 2017
Поняття електронного підручника сьогодні широко увійшло до нашого вжитку. Однією із головних причин цього для українських реалій є зменшення витрат на його виготовлення, зручність поширення і як результат доступність для широкого загалу та гнучкість використання у навчальному процесі. Однак електронний підручник й надалі викликає чимало питань та дискусій. Предметом розгляду цієї статті є аналіз понятійного апарату, процес створення електронного підручника та вимоги до нього.
Ключові слова: електронне видання, електронний підручник, принципи ство¬рення підручника, гіпертекст, мультимедіа, інтерактивність.
The concept of e-book is widely includ in our consumption. In Ukrainian realities one of the main reasons is to decrease the cost of production and convenience, distribution. However, this theme still raises many questions and discussions. The subject of this article is analysis of definitions creation of an e-textbook, requirements for it.
Key words: electronic publications, e-textbook, principles of textbooks, hypertext, multimedia, interactivity.
Кількість посилань 15
УДК 006:334.735
Володимир Богом’я, Валерія Кириченко
Державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості”, м. Київ
ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЗНАННЯМИ
ЯК ЕЛЕМЕНТУ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ
В ІНСТИТУТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ НАЦІОНАЛЬНОГО
ОРГАНУ СТАНДАРТИЗАЦІЇ
© Богом’я В. І., Кириченко В. О., 2017
У статті розглянуто категорію “управління знаннями” та його компоненти як складову частину системи управління якістю, яку необхідно повноцінно впроваджувати та використовувати в Інституті підготовки фахівців Національного органу стандар¬тизації задля забезпечення підвищення ефективності діяльності цього навчального закладу. Виділено основні завдання системи управління знаннями.
Ключові слова: інститут підготовки фахівців, управління знаннями, ефективність, система.
The article deals with the category of “knowledge management” and its components as part of the quality management system which needs to be fully implemented and used in The institute of specialists training of National standard-setter to ensure efficiency of the activities of the institution. The main tasks of knowledge management system are pointed out.
Key words: The institute of specialists training, knowledge management, efficiency, system.
Кількість посилань 5
УДК 004.9+004.588
Дмитро Тарасов, Зоряна Коваль
Національний університет “Львівська політехніка”
ФОРМУВАННЯ РОЗКЛАДУ ЗАНЯТЬ
З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ВІДЕОЛЕКЦІЙ У НАВЧАЛЬНО-КОНСУЛЬТАЦІЙНИХ ЦЕНТРАХ ЛЬВІВСЬКОЇ ПОЛІТЕХНІКИ
© Тарасов Д.., Коваль З., 2017
Розглянуто питання формування розкладу занять з використанням техно¬логій відеолекцій у навчально-консультаційних центрах Львівської політехніки з метою підвищення ефективності застосування технічного, кадрового, навчально-методичного фінансового та інших видів забезпечення процесів дистанційного навчання. Запропо¬новано моделі оптимального використання ресурсного забезпе¬чення дистанційного навчання. Розроблено рекомендації, які дадуть змогу підвищити якість використання ресурсного забезпечення та навчання у навчально-консультаційних центрах загалом.
Ключові слова: дистанційне навчання, формування розкладу занять, ресурсне забезпечення, якість освітніх послуг.
The question formation of the schedule of classes with the use of video-collection technologies in the educational and consulting centers of Lviv Polytechnic in order of improving of effectiveness using of technical, educational-methodical, financial and other types of allowance of distance education processes was reviewed. The model of optimal using of resource allowance of distance education was offered. The recommendations that will give the opportunity to improve a quality of using resources and studying in educational-consultation center in general were developed.
Key words: distance education, formation of the schedule of classes with the use of video-collection technologies, resourced, quality of education.
Кількість посилань 11
УДК 004.9
Зоряна Голуб
Національний університет “Львівська політехніка”
РОЗРОБЛЕННЯ АЛГОРИТМУ ВИЯВЛЕННЯ ШКІДЛИВИХ ІНФОРМАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНИХ МАНІПУЛЯЦІЙ
В ОНЛАЙН-СПІЛЬНОТАХ ВНЗ
© Голуб З., 2017
This paper is devoted to the detection of informational and psychological manipulation (IPM) in online communities. The algorithm for monitoring community with the aim to detect IPM in online communities of a higher education institution is developed. The algorithm constitutes of four stages, namely searching for thematically relevant communities, detecting IPM occurrences, determining possible ways of dissemination of manipulative information and providing recommendations for neutralization of IPM. Actions, tools and methods employed on each stage of the algorithm are discussed.
Key words: informational and psychological manipulation, online community, piecewise-linear aggregate.
У статті запропоновано загальний алгоритм моніторингу онлайн-спільноти з метою виявлення інформаційно-психологічної маніпуляції (ІПМ) тематичного спряму¬вання. Алгоритм передбачає пошук спільнот, в яких потенційно можуть бути ІПМ, виявлення ІПМ, визначення можливих шляхів поширення ІПМ та надання рекомендацій щодо нейтралізації ІПМ. Розглянуто дії, засоби і методи кожного з чотирьох етапів моніторингу онлайн-спільноти.
Ключові слова: інформаційно-психологічна маніпуляція, онлайн-спільнота, куско¬во-лінійний агрегат.
Кількість посилань 14
УДК 004:001.51
Маргарита Носкова
Національний університет “Львівська політехніка”
РОЛЬ ІНТЕРНЕТ-СЕРВІСІВ У РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
© Носкова М., 2017
У статті обґрунтовано ключову роль інтернет-сервісів у формуванні особистого інформаційного середовища викладача навчального закладу, а також утворення та функціонування інформаційного середовища навчального закладу як складника освітньої системи цифрового суспільства. Названо ключові принципи створення особистого інформаційного середовища учасника навчально-виховного процесу. Окреслено ключові загрози використання сервісів Веб 2.0 у навчальному закладі.
Ключові слова: сервіси Веб 2.0, особисте інформаційне середовище, мережна спільнота, інформаційне середовище навчального закладу.
The article substantiates the key role of Internet services in the formation of the personal information environment of the teacher of the educational institution, as well as the formation and functioning of the information environment of the educational institution as a component of the educational system of the digital society. Named the key principles of creating a personal information environment for the participant in the educational process. The key threats of using Web 2.0 services are outlined. in an educational institution.
Key words: Web 2.0 services, personal information environment, network community, information environment of educational institution.
Кількість посилань 5
УДК 004:[378.046.4]
Мар’яна Захарчук, Роман Васьків
Національний університет “Львівська політехніка”
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПЛАТФОРМИ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ
© Zakharchuk M., Vaskiv R., 2017
Розглянуто питання створення та використання віртуальної навчальної плат¬форми для слухачів серед колишніх військовослужбовців на курсах перепідготовки. Проаналізовано особливості використання віртуальної навчальної платформи створеної для слухачів проекту “Україна – Норвегія” в освітньому процесі післядипломної освіти. Визначено умови підвищення ефективності її використання. Розглянуто переваги поєднання віртуальної навчальної платформи та закритої Facebook групи слухачів для отримання ефекту синергії.
Ключові слова: безперервна освіта, віртуальна навчальна платформа, комуні¬кація, інформаційні технології, он-лайн середовище, закрита Facebook група.
The article considers the matter of creating and using of virtual training platform at the courses of retraining of former officers. The authors have analyzed the peculiarities of using of virtual learning platforms created for the participants of the "Ukraine - Norway" project which works in continuing education. They have also defined the conditions of improving the efficiency of its usage. The article also considers the advantages of combining of virtual learning platform and closed Facebook group of participants of the project for synergy.
Key words: continuing education, virtual learning platform, communication, information technology, online environment, closed Facebook group.
Кількість посилань 5
УДК 709.4;710.5
Наталія Тмєнова, Богдан Сусь
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
ВИКОРИСТАННЯ ЕКСПЕРТНИХ СИСТЕМ
ПРИ ПРОЕКТУВАННІ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ
© Тмєнова Н., Сусь Б., 2017
У статті обговорено напрями розвитку експертних систем в освіті. Проаналізовано досвід використання та переваги експертних систем в системі відкритої освіти для покращення якості процесу навчання та підвищення його ефективності. Запропоновано використання експертних систем при проектуванні лабораторних робіт та тестів.
Ключові слова: дистанційне навчання, система відкритої освіти, база знань, поле знань, експертна система.
The directions of expert systems development in education are discussed. The experience of application and advantages of expert systems in the system of open education to improve the teaching-learning process and make it more efficient is discussed. It is proposed to use expert systems in the designing of laboratory works and tests.
Key words: distance education, open education system, knowledge base, knowledge field, expert system.
Кількість посилань 3
УДК 004.588+378.147
Нестор Думанський
Національний університет “Львівська політехніка”
ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ АНАЛІЗУ НАВЧАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ В СЕРЕДОВИЩІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ “EFRONT”
© Думанський Н., 2017
This paper analyzes the possibility of using a system of quality assessment methodological support of distance education courses in the system of eFront.
Key words: distance education, educational materials.
У цій статті проаналізовано можливості використання системи оцінки якості методичного забезпечення навчальних курсів дистанційної освіти у системі eFront.
Ключові слова: дистанційна освіта, навчальні матеріали
Кількість посилань 6
УДК 004.738.5
Олександр Березко, Павло Жежнич, Христина Зуб, Лілія Ковалик
Національний університет “Львівська політехніка”
АКТУАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ ВЕБ-САЙТУ ЛЬВІВСЬКОЇ ПОЛІТЕХНІКИ: АДАПТИВНИЙ ДИЗАЙН ТА РОЗПОДІЛЕНЕ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНИМ НАПОВНЕННЯМ
© Березко О., Жежнич П., Зуб Х., Ковалик Л., 2017
У статті обґрунтовано важливість адаптивного дизайну для веб-сайтів універси¬тетів та описано актуалізацію концепції веб-сайта Львівської політехніки з цього погляду, а також новий розподілений підхід до управління інформаційним наповненням.
Ключові слова: веб-сайт, адаптивний дизайн, використовуваність, веб-розробка, університет.
The work proves the importance of responsive web design for university websites and describes such a design using the new website of Lviv Polytechnic National University case study. General approaches that were used aim to satisfy the demands of webmasters and content managers as well as website visitors. The paper presents the key tools of web site construction with distributed approach to manage content. We considered usage patterns according to main specifics of modern devices to ensure the site to be configured properly and viewable.
Key words: website, responsive web design, usability, web development, university.
Кількість посилань 8
УДК 378:004
Олена Глазунова1,Таїсія Саяпіна1, Ірина Столярчук2
Національний університет біоресурсів і природокористування України1, 1С:Центр сертифікованого навчання “Проком” 2, м. Київ
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ СПІВПРАЦІ БІЗНЕСУ
ТА УНІВЕРСИТЕТІВ НА ПРИКЛАДІ СТВОРЕННЯ СПІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЛАБОРАТОРІЙ
© Глазунова О., Саяпіна Т., Столярчук І, 2017
У статті досліджено педагогічні умови ефективної співпраці бізнесу і університету. Розглядається приклад такої співпраці в контексті створення спільної навчальної лабораторії “Центр компетенції 1С”, яка забезпечує якісну підготовку фахівців з технологій 1С ще під час навчання в університеті, що підвищує їх конку¬рентоспроможність на ринку праці.
Ключові слова: вища школа, інформаційні технології, ІТ-фахівці, навчальна лабораторія, технології 1С.
This article examines the pedagogical conditions of effective cooperation between business and university. The creation of joint educational laboratory “Competence Center of 1C” is shown as an example of such cooperation which provides high-quality training of specialists on 1C technologies even while studying at the University that increases their competitiveness on the labor market.
Key words: higher education, information technology, IT experts, research laboratory, technology 1C.
Кількість посилань 8
УДК 378:004
Олена Глазунова, Тетяна Волошина
Національний університет біоресурсів і природокористування України, м. Київ
ВИКОРИСТАННЯ ГІБРИДНОГО ХМАРООРІЄНТОВАНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТІСНИХ
ТА ПРОФЕСІЙНИХ НАВИЧОК У МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ
© Глазунова О., Волошина Т., 2017
Статтю присвячено проблемі використання гібридного хмароорієнтованого сере¬довища для навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій у вищих навчальних закладах. Вирішується завдання проектування та створення середовища, використання якого уможливить ефективний розвиток професійних компетентностей студентів ІТ-спеціальностей, а також, навичок софт скілз.
Ключові слова: гібридне хмароорієнтоване освітнє середовище, софт скілз, хмарні технології
The article devoted to the use of hybrid cloud-based environment for the training of future professionals in higher education. Solve the problem of designing and creating an environment of use which will provide effective development of professional competencies of students of IT specialties and soft skills
Key words: hybrid cloud-oriented educational environment, soft skills, cloud technology
Кількість посилань 11
УДК 004.9
Роман Корж, Андрій Пелещишин, Олег Мастикаш
Національний університет “Львівська політехніка”
ПОБУДОВА ПРОГРАМНОГО КОМПЛЕКСУ УПРАВЛІННЯ
ІНФОРМАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ВНЗ У СОЦІАЛЬНИХ СЕРЕДОВИЩАХ ІНТЕРНЕТУ
© Корж Р., Пелещишин А., Мастикаш О., 2017
У цій статті розроблено архітектуру програмно-алгоритмічного комплексу для забезпечення управлінської діяльності адміністративних та інформаційних підрозділів ВНЗ та інформаційної діяльності базових підрозділів, досліджено основні складові інформаційної системи, функції та технічні аспекти реалізації окремих компонент. Зокрема розроблені функціональності окремих робочих місць системи, наведені основні можливості робочих місць, їхні завдання та призначення. Представлено реалізацію програмно-алгоритмічного комплексу для забезпечення управлінської діяльності адміністративних та інформаційних підрозділів ВНЗ як багаторівневої структури.
Ключові слова: вищий навчальний заклад (ВНЗ), генератор інформаційного образу, віртуальна спільнота.
In this article the architecture of software and algorithmic complex for management of administrative and information departments of universities and basic information units the basic components of an information system functions and technical aspects of the individual components. Specifically designed functionality specific jobs system are the main features of workplaces, their objectives and purposes. Presented implementation of software and algorithmic complex for management of administrative and information departments Universities as multilevel structure.
Key words: university, generator of information image, virtual community.
Кількість посилань 10
УДК 004.773.2
Соломія Федушко, Софія Садова, Ірена Скірка
Національний університет “Львівська політехніка”
АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНИХ ІНТЕРНЕТ-СЕРВІСІВ ДЛЯ УПРАВЛІННЯ ЧАСОМ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
© Федушко С., Садова С., Скірка І., 2017
У статті розглянуто методи та засоби ефективної організації власного часу студента вищого навчального закладу, а саме: визначення пріоритетів, використання сервісів організації справ та власного часу і раціональне застосування додатків для сучасних засобів (смартфонів, планшетів, персональних комп’ютерів). Описано актуальні дослідження сучасних фахівців в галузі тайм менеджменту. Здійснено аналіз сучасних сервісів та мобільних додатків. Обрано найефективніші засоби для організації часу студентів ВНЗ.
Ключові слова: вищий навчальний заклад, тайм-менеджмент, додатки для смартфонів, навчальний процес, веб-сервіси, Інтернет.
The article deals with methods and means of effective organization of student time of the university, such as: determining priorities, using the services for students’ tasks and time organization, rational use of modern applications (smartphones, tablets, and personal computers). The current studies of authoritative experts in the field of time management are considered. The modern services and mobile applications are analyzed. Chosen for The most effective tools of time organization of university students is studied.
Key words: university, time management, smartphone applications, learning process, web services, Internet.
Кількість посилань 14
УДК 378:071
Юрій Іванов, Олена Ольховська, Дмитро Ольховський
Вищий навчальний заклад Укоопспілки “Полтавський університет економіки і торгівлі”
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДИСТАНЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
У ВНЗ УКООПСПІЛКИ “ПОЛТАВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ЕКОНОМІКИ І ТОРГІВЛІ”
© Іванов Ю., Ольховська О., Ольховський Д., 2017
У статті розглядаються особливості розвитку дистанційних технологій та їх використання у ВНЗ Укоопспілки “Полтавський університет економіки і торгівлі”.
Ключові слова: дистанційні технології навчання, дистанційні курси, система дистанційного навчання.
Іn the article presented the features of distance learning technologies and their use in Poltava University of Economics and Trade
Key words: distance learning technologies, distance learning courses, distance learning system
Кількість посилань 7