Малащенко В. О., Стрілець О. Р., Стрілець В. М. Керування швидкістю руху машин багатоступеневою зубчастою диференціальною передачею через епіцикл

УДК 621.833.65

В. О. Малащенко*, О. Р. Стрілець**, В. М. Стрілець**
*Національний університет “Львівська політехніка”,
кафедра деталей машин,
**Національний університет водного господарства та природокористування,
кафедра теоретичної механіки, інженерної графіки та машинознавства

КЕРУВАННЯ ШВИДКІСТЮ РУХУ МАШИН
БАГАТОСТУПЕНЕВОЮ ЗУБЧАСТОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОЮ ПЕРЕДАЧЕЮ ЧЕРЕЗ ЕПІЦИКЛ
© Малащенко В. О., Стрілець О. Р., Стрілець В. М., 2016
Розглянуто процес керування змінами швидкості за допомогою багатосходинкових зубчастих диференціальних передач із замкненою гідросистемою, коли ведучою ланкою є сонячне зубчасте колесо, а веденою – водило, або навпаки. Керуючою ланкою є епіцикл, пов’язаний із замкненою гідросистемою, до складу якої входять гідронасос, короткі трубопроводи, регулювальний дросель і зворотний клапан. Коли регулю¬вальний дросель відкритий, то гідронасос знаходиться з епіциклом у русі, а коли закритий, вони зупинені. Отже, залежно від пропускної здатності регулювального дроселя швидкість епіцикла змінюється і тому змінюється швидкість водила. Вико¬нання зубчастої диференціальної передачі багатосходинковою дає змогу збільшити діапазон зміни швидкостей. За допо¬могою комп’ютерного моделювання отримані графічні залежності між швидкостями ведучої, керуючої та веденої ланок у таких пристроях.
Ключові слова: зміна швидкості, диференціальна передача, гідросистема, епіцикл.

The article considers processes of speed change management via epicyclic gear train with a closed circuit hydrosystem when the driving element is a sun gear and the driven - is a carrier or vice versa. The control element is ring gear connected to closed circuit hydrosystem that consists of pump, pipes and regulating throttle. When throttle valve is open, we have that ring gear drives the hydraulic pump that pumps fluid in a closed hydrosystem, so the control element is in motion. When throttle is closed, then hydrosystem is immovable, hydraulic pump is stopped and so is ring gear. Thus, depending on the bandwidth of regulating throttle, speed of ring gear changes, while changing the speed of the driven element (carrier or solar gear). Having a multistep gear train giver a broader range of speed change. We have received graphic dependences between velocities of driving, control and driven elements by means of computer programing.
Key words: speed change, epicyclic gear train, hydrosystem, ring gear.

Кількість посилань 12