Равскі М. Джерела маркетингової інформації, що їх використовують підприємства в світлі результатів дослідження – порівняльний аналіз.

УДК 659.005

М. Равскі
Краківський економічний університет

ДЖЕРЕЛА МАРКЕТИНГОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ,
ЩО ЇХ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ПІДПРИЄМСТВА В СВІТЛІ
РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ – ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ

© Равскі М., 2016

Метою публікації є показати різноманіття значущості різних джерел маркетингової інформації в компаніях, що проводять різні види діяльності (виробництво, послуги і торгівлю) на польському ринку. Матеріал сформульовано за результатами досліджень, проведених кафедрою маркетингу Краківського економічного університету в 2013 році Предметом дослідження було – обсяг і умови використання маркетингу компаніями в Польщі. Для всіх досліджуваних компаній обґрунтовано різні джерела інформації, власний досвід і інтуїція компанії переважають як найважливіші джерела інформації і не менш важливе значення для дослідження на замовлення мають спеціалізовані установи. Вид діяльності фірми не належить до диференціації джерел інформації, використовуваних компаніями. Компанії-виробники часто використовують готову інформацію з різних зовнішніх джерел. Сервісні компанії вважають за краще використовувати власні мар¬кетингові дослідження, маркетингові дослідження на аутсорсинг у спеціалізованих устано¬вах, і вони також часто використовують власний досвід і інтуїцію. Торгові компанії часто використовують свої дані. Розмежування важливості використання інформа¬ційних джерел компаніями в поперечному перерізі розглянуто як низький вид діяльності.
Ключові слова: маркетинг, маркетингова інформація, маркетингові джерела інфор¬мації, первинні джерела інформації, вторинні джерела інформації, внутрішні джерела інформації, зовнішні джерела інформації.

M. Rawski
Cracow University of Economics

THE SOURCES OF MARKETING INFORMATION USED
BY AN ENTERPRISE IN LIGHT OF RESULTS OF A RESEARCH – ANALYSIS COMPARATIVE

© Rawski M., 2016

The aim of the publication is to show the diversity of the significance of different sources of marketing information in companies conducting different types of activity (manufacturing, services and trade) on the Polish market. Theses are formulated on results of research conducted by the Marketing Department of Cracow University of Economics in 2013. The subject of the research was: “The scope and conditions of marketing use by companies in Poland”. For all researched companies validity of the various sources of information is the same. Company’s own experience and intuition prevail as the most important information sources and least important to the study commissioned specialized agencies. The type of company’s activity does not relate to differentiation of information sources used by companies. Manufacturing companies often use ready-made information from various external sources. Service companies prefer to use their own marketing research, market research outsourced to specialized agencies and they also often use their own experience and intuition. Trading companies often use their own data. Differentiation of the importance of the use of information sources by companies in cross-section of the type of activity is low.
Key words: marketing, marketing information, marketing information sources, primary sources of information, secondary sources of information, internal sources of information, external sources of information.

Література – 4