Принко М. С. Особливості застосування комплексу маркетингу фаховими (професійними) організаціями..

УДК 658.8:684

М. С. Принко
Відкритий міжнародний університет розвитку людини “Україна”

ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ ФАХОВИМИ (ПРОФЕСІЙНИМИ) ОРГАНІЗАЦІЯМИ

© M. Prynko, 2016

Ролі некомерційних організацій в сучасному громадянському суспільстві присвя¬чені праці багатьох зарубіжних та вітчизняних вчених. Однак, існує дуже мало літе¬ратури щодо маркетингу некомерційних організацій в країнах, що розвиваються. Маркетингові стратегії та відповідний інструментарій, що найчастіше використовується в бізнес середовищі, як правило, потребують адаптації для використання некомер¬ційними організаціями. Ми пропонуємо класифікацію НГО на основі сфери впливу.
А саме, ми пропонуємо поділяти їх на фахові (професійні), універсальні, благодійні та волонтерські. В даній статті аналізуються особливості застосування маркетингового комплексу саме фаховими (професійними) організаціями.
Ключові слова:маркетинг, комплекс маркетингу, некомерційні організації, фахові (професійні) організації.
M. Prynko
Open International University of Human Development “Ukraine”

SPECIALITIES OF USING MARKETING MIX
BY PROFESSIONAL ORGANIZATIONS
© Prynko M., 2016

А lot of foreign and Ukrainian scholars analyze role of nonprofit organizations in modern civil society. However, there is lack of literature about nonprofit organizations marketing in such developing countries as Ukraine. Marketing strategies and appropriate tools, that are the most commonly used in business sphere, in most cases, need to be adapted for using by nonprofits. We suggest NGO classification based on their spheres of influence. In particular, we suggest classifying them into such groups: professional, universal, charity and volunteer organizations. This article analyses specialities of using marketing mix by professional organizations.
Key words: marketing, marketing mix, nonprofit organizations, professional organizations

Література – 30