№ 896 (2018)

УДК 32.019.51:004.774(470+571)
Божена Іваницька
канд. наук із соц. ком.,
кафедра журналістики
і засобів масової комунікації
Національний університет
«Львівська політехніка»;
Софія Гусєва
студентка,
кафедра журналістики та засобів масової комунікації,
Національний університет «Львівська політехніка»
ОСНОВНІ МЕТОДИ ПРОПАГАНДИ В РОСІЙСЬКОМУ
ІНТЕРНЕТ-ЗМІ PRAVDA.RU
© Іваницька Божена, Гусєва Софія, 2018
Проаналізовано основні методи російської пропаганди в російському Інтернет-ЗМІ Рravda.ru, розкрито їхні завдання: маніпулювання громадською думкою, сприяння дестабілізації політики, економіки, культури, інших суспільних сфер в Україні, щоб підірвати довіру, дискредитувати все українське: владу, політику, економіку, культуру, інші суспільні сфери; виявлено характерні ознаки сучасної пропаганди як складової інформаційної війни Росії проти України: зумисне свідоме поширення фальшивої інформації зі шкідливими, нищівними намірами, спрямованими на дестабілізацію ситуації в Україні та дискредитацію її міжнародного авторитету.
Ключові слова: методи пропаганди, інтернет-ЗМІ, маніпулювання, дестабілізація ситуації в Україні, дискредитація її міжнародного авторитету, інформаційна війна Росії проти України.
Bozhena Ivanitska, Sofia Guseva
MAIN PROCESSING METHODS IN THE RUSSIAN
INTERNET-MEDIA «PRAVDA.RU»
The basic methods of Russian propaganda are analysedin Russian tomass-media of Рravda.ru, their tasks are exposed: manipulation, assistance to destabilization of politics, economy, culture, other publics pheres, public opinionin Ukraine, to blow up a trust, discredit all Ukrainian: power, politics, economy, culture, other publics pheres; the characteristic signs of modern propaganda are educe dascomponentin formative war of Russia against Ukraine: intentional conscious distribution of falsein formation with the harmful, shattering intentions sent to destabilization of situationin Ukraine and discredit of its international authority.
Keywords: methods of propaganda, mass-media, manipulations, destabilization of situation in Ukraine, discredit of its international authority, informative war of Russia against Ukraine.

Література – 8

УДК 070.424
Христина Білограць
канд. наук із соц. ком.,
асист. кафедри журналістики
та засобів масової комунікації,
Національний університет
«Львівська політехніка»
СТРУКТУРА УКРАЇНСЬКИХ СТУДЕНТСЬКИХ ІНТЕРНЕТ-ЗМІ
© Білограць Христина, 2018
Проаналізовано особливості, структуру українських студентських інтернет-ЗМІ, описано, що впливає на їх функціонування.
Преса в інтернеті продовжує стрімко розвиватися, що, звичайно, впливає і на процеси у розвитку студентської періодики. Чимало видань створено останніми роками, проте варто наголосити, що у них не використовують усі можливості, які надає мережа. Також багато з них функціонують не довго, можливо це пов’язане з незацікавленням у ній студентів через невдалий контент. Студентська інтернет-періодика розвиватиметься інтенсивніше, коли її видавці правильно і своєчасно публікуватимуть матеріали.
У студентських інтернет-виданнях використовують таку саму структуру, як і на інформаційних сайтах. Якщо авторами сайту є самі студенти, то структура не завжди зручна для користувачів: на сторінці може бути забагато матеріалів, або ж навпаки – рубрики з публікаціями сховані. Серед недоліків деяких сайтів – низька мультимедійність та інтерактивність. Хоча такі видання допомагають студентам у навчанні та надають більше можливостей, ніж друковані.
Ключові слова: студентська періодика, газети та журнали, структура, інтернет-видання.
Christina Bilograts
STRUCTURE OF UKRAINIAN STUDENT INTERNET MEDIA
Analyzed ukrainian student internet publications, described the features and structure of online periodicals, which affects on its functioning.
The press on the Internet continues to evolve rapidly, which, of course, also affects the processes in the development of student periodicals. Many publications have been created in recent years, but they do not use all the features that the network provides. Also, many of them do not function for long, maybe this is due to the students’ uninteresting due to unsuccessful content. Students’ online periodicals will grow more intensively when their publishers publish publications in time.
Student Internet publications use the same structure as on information sites. If the authors of the site for students are students, the structure is not always convenient for users: the page may be too much material, or conversely – the headings with publications are hidden. The disadvantages of some sites is low multimedia and interactivity. Although such editions help students in learning and provide more opportunities than printed ones.
Keywords: student periodicals, newspapers and magazines, structure, online edition.

Література – 15

УДК 070.13(477.75)«2014/2017»
Любов Василик
д-р наук з соц. ком.
завідувач кафедри журналістики,
Чернівецький національний
університет ім. Ю. Федьковича;
Анастасія Полянська (Сімферополь)
vasylyk@ukr.net
УКРАЇНА CОNTRA РОСІЯ: ІНФОРМАЦІЙНА ВІЙНА ЗА КРИМ
© Василик Любов, Полянська Анастасія, 2018
Від 2014 року окупований Крим зазнав змін як у політично-правовій, так і в інформаційній сфері. Чи не найбільше утисків з боку нової влади зазнало ЗМІ. Медіа змушені були терміново змінити реєстрацію та почати діяти в інтересах Кремля. У разі відмови видання, радіостанції та телеканали закривалися, зазнавали обшуків та вилучення напрацьованих матеріалів. Журналістам погрожують та постійно їх переслідують. Влада РФ намагається «зачистити» український інформаційний простір на півострові. Закривши українські канали, заблокувавши кримські сайти РФ запускає власні ЗМІ. Однак спроби Кремля тільки посилюють ефект інформаційного «вакууму» на півострові.
Ключові слова: референдум, окупація, Крим, ЗМІ, РФ, блокування, утиски журналістів, зачистка інформаційного простору.
L. Vasyluk, A. Polianska
UKRAINE CONTRA RUSSIA: INFORMAL WAR FOR CRIMEA
Beginning in 2014, the occupied Crimea is undergoing change both in the political-legal sphere and in the information. The mass media are most affected by the harassment of the new government. The mass media was forced to immediately change the registration and start acting in the interests of the Kremlin. In the event of a refusal, the editions, radio stations and TV channels were closed, searched and seized of all the materials produced. Journalists were threatened and persecuted. The authorities of the Russian Federation are trying to «clean» the entire Ukrainian information space that remains on the territory of the peninsula in every possible way. After closing channels and blocking sites, the board of directors is trying to launch its own alternative media. However, all the attempts of the Kremlin only increase the effect of the informational «vacuum» on the peninsula.
Keywords: referendum, occupation, Crimea, media, RF, blocking, harassing journalists, clearing the information space.

Література - 23

УДК 070-053.2(477) «19/20»(091)
Зоряна Галаджун
канд. наук з соц. ком.,
доц. кафедри журналістики та
засобів масової комунікації,
Національний університет «Львівська політехніка»,
galadzhyn_zoryana@ukr.net;
Дарина Юзефович
студентка магістратури,
Національний університет «Львівська політехніка»
ЖУРНАЛ «ПІЗНАЙКО»: СТАНОВЛЕННЯ ВИДАННЯ ТА ЖАНРОВА ПАЛІТРА МАТЕРІАЛІВ
© Галаджун Зоряна; Юзефович Дарина, 2018
Простежено історію зародження та розвитку журналу для дітей «Пізнайко», виокрем¬лено основні етапи його становлення. Крім того, на текстах видання проаналізовано та виокремлено жанри, що використовують автори журналу для доступного та відповідного до віку представлення матеріалу дитячій аудиторії.
Ключові слова: дитяча преса України, становлення дитячого видання, журнал «Пізнайко», жанрові форми у дитячому виданні.
Haladzhun Zoriana
«PIZNAYKO» (MAGAZINE): ESTABLISHMENT OF THE PUBLICATION AND GENRE PALETTE OF MATERIALS
A number of children’s periodicals has increased significantly in recent times. There are more than 70 kinds of children’s magazines and newspapers within the Ukrainian press. They currently can satisfy even the most demanding readers because of their diversity. Modern children do not remain indifferent to social events and hope to find answers to their questions in their favourite magazines and newspapers in particular. They partially substitute books for children, their parents at leisure, teach and educate, that is they help to form child’s world outlook through the information he or she acquires. Thus, investigation and study of topical issues associated with magazines and newspapers meant for children is of utmost importance. Considering that press for children is a part of their leisure, it is important to study its genre palette.
General scientific methods of analysis, synthesis, generalization have been applied. Descriptive and comparative historical methods have been applied at different stages of work.
As a result of the undertaken study we have managed to single out the following stages of the «Piznayko» magazine establishment: inception of the idea is considered to be the first stage with the timeframe of the nineties; the second stage begins in February of 1997 when the Russian-language edition of the «Poznayko» magazine was founded, timeframe – 1997-2001; the third stage began when the English-language edition of «Posnayko» was created, timeframe – January 2001-January 2005; the fourth stage began when the first issue of the «Piznayko from 2 to 5» (currently «Piznayko from 2 to 6») came out in January of 2005, timeframe – January 2005-January 2013; the fifth stage began in January of 2013 with the close of the English-language edition, continued with the close of the Russian-language edition in January of 2015, and still lasts.
Analysis of genre diversity of the «Piznayko» magazine has shown all the peculiarities of the edition and made it clear that the magazine under study is scarcely different from the other publications for children, at least as far as genre correlation and completeness are concerned. There is a lot of game genres here: from anecdotes to crossword puzzles. Besides, authors make use of news genres that are slightly modified, though basic requirements and features are preserved.
Paragraphs, articles and interviews are the most prominent news genres on the pages of the magazine. Most of the edition’s material is presented in the following literary and art genre forms: poems, narratives, novels and excerpts from fairy-tales.
Originality lies in the fact that the first periodization attempt of establishment and genre palette of the «Piznayko» magazine has been made.
Despite considerable competition, the «Piznayko» magazine continues to come out, undergoes modifications and transformations, and looks for new approaches and methods to catch the interest of more and more readers.
Key words: Ukrainian press for children, establishment of the edition for children, the «Piznayko» magazine, genre forms in children’s edition.

Література – 8

УДК 007 : 304 (477)
Ольга Гарматій
канд. філол. наук,
доц. кафедри журналістики та
засобів масової комунікації,
Національний університет
«Львівська політехніка»,
oharmatiy@gmail.com;
Соломія Кісіль
магістр журналістики,
Національний університет
«Львівська політехніка»,
solichka.123@gmail.com
ТЕМА КУЛЬТУРИ В УКРАЇНСЬКИХ ЗМІ:
ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ПОДАННЯ
© Гарматій Ольга, Кісіль Соломія, 2018
Висвітлено тему культури в сучасних українських медіа. Культурологічна тема¬тика трактується як важливий елемент медіапростору. Розглянуто основні тенденції, аспекти і проблеми подання інформації про культуру в ЗМІ. Cхарактеризовано особливості представлення питань культури у різних ЗМІ. Визначено способи підвищення якості та ефективності медіатекстів на зазначену тему.
Ключові слова: тема культури; засоби масової інформації.
O. Harmatiy, S. Kisil
THEME OF CULTURE IN UKRAINIAN MEDIA:
MAIN TENDENCIES OF PRESENTATION
The article deals with the covering of topic on culture in modern Ukrainian mass media. The culture theme is regarded as an important element of the present media space. The authors consider main tendencies, aspects and problems of the cultural information in media. The features of presentation cultural issues in different media are characterized. Ways to improve the quality and effectiveness of media texts on this topic are identified.
Keywords: topic on culture; mass media.

Література – 20

УДК 007 : 304 : 070
Христина Дацишин
канд. філол. наук, доц.,
Львівський національний університет імені Івана Франка,
доц. кафедри мови засобів масової інформації,
chrystia@ukr.net
МОЖЛИВОСТІ ПРЯМОЇ МОВИ У ВІДТВОРЕННІ УСНОГО МОВЛЕННЯ В ДРУКОВАНОМУ МЕДІАТЕКСТІ
© Дацишин Христина, 2018
Досліджено можливості прямої мови у відтворенні усного мовлення в друкованому медіатексті. Пряма мова і слова автора, які її супроводжують, сприяють наближенню реципієнта тексту до безпосередньої ситуації усної комунікації. Пряма мова передає зміст повідомлення; відтворює характер та емоційний стан мовця; лексичні та синтаксичні особливості його мовлення. Слова автора можуть констатувати сам факт мовлення; маркувати репліку як питання чи відповідь, початок, продовження чи доповнення розмови; називати ширшу комунікативну мету мовлення; вказувати на характер уведення репліки в діалог; називати емоцію; описувати міміку чи жестикуляцію мовця; зазначати спосіб мовлення, тон і гучність голосу; описувати дії мовця; подавати оцінку змісту мовлення. Пряма мова робить друкований медіатекст живим, динамічним, поліфонічним.
Ключові слова: друкований медіатекст, комунікація, вербальні і невербальні компоненти комунікації, пряма мова, слова автора.
Кhrystyna Datsyshyn
OPPORTUNITIES OF DIRECT SPEECH IN REPRODUCTION
OF ORAL SPEECH IN PRINTED MEDIA TEXT
Printed media text is a form of written speech, but it often contains the fragments of direct oral communication, reproduced by written means. It may be the dialogue between a journalist and an expert or a publication hero, a commentary, a professional discussion, etc. Part of the information in oral speech may be non-verbalized, it may be transmitted by tone, rate of voice, intonation, gestures, facial expressions, the speaker’s position, etc. Printed media text, embodied in newspapers, magazines and online publications, is characterized by the separation from the speaker in time and space; it can cause the difficulties in decoding information.It is important for journalists of printed and online media to recognize the differencesbetween oral andwritten speech and to look for ways for the best transfer of verbal and non-verbal information.
The author investigates the possibilities of direct speech in reproduction of oral speech in the printed media text.The direct speech and accompanying it the author’s words approximate the recipient of the text to the situation of oral communication.Direct speech reproduces the content of the message; reflects the character of the speaker, the lexical and syntactic features of speech, which testify to his emotional state, the specifics of his thinking. The author’s words can ascertain the fact of speech; mark replica as a question or answer, beginning, extension or addition of a conversation; designate the broader communicative purpose of speech; specify the way for entering replica in the dialog; describe emotion, facial expressions or gestures, speech mode, tone and volume of voice; describe the speaker’s actions; submit an assessmentof the content of the message. The direct speech makes the printed media text alive, dynamic, and polyphonic.
Key words: printed media text, communication, verbal and nonverbal components of communication, direct speech, author’s words.

Література – 7

УДК 070.431:654.197](477.61/.62)
Парасковія Дворянин
канд. наук з соц. ком.,
доц. кафедри журналістики
та засобів масової комунікації,
Національний університет
«Львівська політехніка»,
paraska@radiolux.com
ЖУРНАЛІСТИКА НА МЕЖІ: ОСОБЛИВОСТІ ТЕЛЕВІЗІЙНИХ НОВИН НА ТЕРИТОРІЇ ДОНЕЦЬКОЇ ТА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТЕЙ
© Дворянин Парасковія, 2018
Викладено результати наукового дослідження щодо особливостей регіональних новин Луганщини та Донеччини, емпіричного аналізу можливостей телевізійних каналів згаданих регіонів та моніторинг очікувань реципієнтів, які живуть на межі окупованих Росією та підконтрольних Україні територій. Запропоновано інструменти та моделі виробництва якісного контенту для регіональних телевізійних новин в умовах війни заради національно-громадянської гідності та української ідентичності.
Ключові слова: новини; телебачення; ідентичність; цінності; аудиторія; реципієнт; контент; кореспондент; випуск.
Paraskovia Dvorianyn
JOURNALISM ON THE EDGE: FEATURES OF TV NEWS
AT THE TERRITORIES OF DONETSK AND LUHANSK REGIONS
The results of scientific research concerning features of regional news of Luhansk and Donetsk regions are examined in this article as well as empirical analysis of possibilities of TV channels of beforementioned regions and monitoring of expectations of recipients who live on the edge between the territories occupied by Russia and the territories under control of Ukraine. Instruments and models of production of high-quality content for regional TV news in conditions of war are offered for the sake of national and civil dignity and Ukrainian identity.
Key words: news, TV, identity, values, audience, recipient, content, correspondent, TV news.

Література – 17

УДК 070.11:172]:82-92:316.346.32-053.2
Наталія Дзьомба
канд. наук з соц. ком.,
ст. викл. кафедри журналістики
та засобів масової комунікації,
dznatalia@ukr.net
ПРОБЛЕМИ ЖУРНАЛІСТСЬКОЇ МОРАЛІ
ЩОДО ПРАВ ДИТИНИ
© Дзьомба Наталія, 2018
Норми журналістської моралі щодо так званого дитячого питання розглянуто з ракурсу найскладніших ситуацій у журналістській практиці (право на поширення інформації про приватне життя, насильство над дітьми, зокрема сексуальне, хвороби і травмування тощо). Подано загальну оцінку національних документів з журналістської моралі та рекомендації щодо їх вдосконалення відповідно до потреб часу та світових стандартів.
Ключові слова: журналістська мораль, норми журналістської моралі, дитяча тематика, культура дитинства.
Dzomba Nataliia
PROBLEMS OF JOURNALISTIC MORALS
REGARDING TO THE RIGHTS OF THE CHILD
A scientific studying of the problem of the standards of co-work of the journalist with children and on topics concerning on children is updated by the importance of children’s rights protection in Ukraine. The purpose of the article is to find out whether national moral norms of journalism contain answers to the main issues of the journalistic practice in the branch of the interaction with children. The main goal was achieved with a help of application of such methods of scientific knowledge like: classification, monitoring, document analysis, comparison, synthesis, induction, deduction.
The norms of journalistic morality regarding to the issue of children was considered from the perspective of the most difficult situations in journalistic practice (the right to disseminate information about private life, violence against children, including sexual violence, illness and injures, etc.). The novelty of the studying is to make a conclusion on the level of the development of national moral norms of journalism regarding to the child’s question.
In spite of external, more rarely internal contradictions and information gaps on some important issues, national journalistic morality documents still contain answers to the most of the complex issues that may arise in a journalist’s work when it need to cover branch which regards to children. Despite of the categorical demand for the dignity of the child and the clear plan of actions offered by these norms, it is not necessary to state that they form the journalistic community for the culture of childhood in society. In difference , foreign and international, Ukrainian moral laws are reduced to reservations and prohibitions, do not emphasize at compliance with the information balance on the protection and violation of the rights of the child in society and the main , the need to hear children and opportunity to take into account their thoughts and desires . First of all, these omissions should be taken into account in the next edition of the relevant standards of journalistic morality.
Keywords: journalistic morality, standards of journalistic morality, children’s themes, culture of childhood.

Література – 16

УДК 321.01:17.022.1](477)» 2014…»654.197(477)
Олена Дмитерко
магістр журналістики,
Національний університет
«Львівська політехніка»;
Олена Кузнецова
д-р філол. наук, проф.,
завідувач кафедри журналістики
та засобів масової комунікації,
Національний університет
«Львівська політехніка»,
o.d.kuznetsova@gmail.com
КОМПОНЕНТИ ІМІДЖЕВОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ УКРАЇНИ
В УМОВАХ ВЕДЕННЯ ГІБРИДНОЇ ВІЙНИ (ЗА МАТЕРІАЛАМИ ЗАГАЛЬНОНАЦІОНАЛЬНОГО ТЕЛЕКАНАЛУ «1+1» ТА ОБЛАСНОГО ТЕЛЕКАНАЛУ «ЗАПОРІЖЖЯ»)
© Олена Дмитерко, Олена Кузнецова, 2018
Розглянуто структурні компоненти іміджевої привабливості України в умовах ведення гібридної війни за матеріалами телеканалів «1+1» та «Запоріжжя». Імідж держави розглянуто як актив, що забезпечує приплив інвестицій, розвиток економіки, культури. Надано рекомендації щодо формування позитивного іміджу держави.
Ключові слова: імідж держави, іміджева привабливість, компоненти іміджу, гібридна війна, внутрішня політика, зовнішня політика.

Olena Dmyterko, Olena Kuznetsova
COMPONENTS OF IMAGE AWARENESS OF UKRAINE
IN CONDITIONS OF HYBRID WARNING
(FOR THE MATERIALS OF THE GENERAL TELECOMMUNICATION «1 + 1» AND REGIONAL TELECOMMUNICATION «ZAPORIZHZHIA»)
The article deals with the structural components of image appeal Ukraine in conditions of conducting hybrid war on materials of TV channels «1 + 1» and Regional State TV «Zaporizhzhia».The image of the state is considered as an asset, which provides inflow of investments, development of economy, culture. Recommendations on improvement of work the given direction on the Ukrainian telechannels are submitted.
Key words: image of the state, the attractiveness of the image, components of the image hybrid warfare, domestic policy, foreign policy.

Література – 4

УДК 8142
Yuliana Dunayevska
MA, Philology;
Serhii Sushko, Assist. Prof.
Kramatorsk Institute,
Private Joint-Stock Company «“Higher
Education Institution” Interregional
Academy of Personnel Management»
THE DICHOTOMY OF THE‘ MANIPULATIVE VERSUS COUNTER-MANIPULATIVE IMPACT’: DOES IT EXIST IN THE ENGLISH-
WRITTEN MASS MEDIA TEXTS ON CLIMATE CHANGE?
© Dunayevska Yuliana, Sushko Serhii, 2018
Problem .For all the undisputable good that mass media have afforded the society, they are as well known to be exploiting on a high scale the means of manipulation which results in the public being deceived or told half-truth, information distorted, an individual recipient misled. Elucidating the means and markers of manipulation in a media text constitutes a formidable problem of media linguistics. It cannot be otherwise because it is the nature of manipulation to hide the means of its impact. Once a particular text is said to be manipulative then there must exist its counterpart which is not manipulative and which primarily aims at exposing the manipulative techniques and devices of the text claimed to be intentionally biased and falsified. The twofold problem arises in this respect: how to track down a manipulative text and be sure that some other text is not manipulative, and how to expose, or bring to light, the manipulative techniques and devices in the text claimed to be manipulative. The purpose of this research is to suggest a principle of a pairwise text according to which two mutually opposed texts should be treated based on what is said and claimed in either of them, but not proceeding from the label attached to either of them in advance. The next purpose, which we find more important and more instrumental than the first one, is to work out the ways of applying the «seven common propaganda devices», compiled by the American «Institute for Propaganda Analysis» in the previous century, – and their extended modifications – to the process of specifying the forms and means of manipulation in the climate change texts. We made use of the following methods: data collection methods – observation, survey, textual and content analysis, classification; qualitative and quantitative analysis; theoretical construction method. Also applied were the following features of the discourse analysis and critical discourse analysis methods: interpretive repertoire, language as social practice, text and context, interdiscursivity / intertextuality,The results obtained show that the climate change texts written by climate deniers (an adopted term in the media and scholarly discourse) display a great amount and variety of manipulative means as compared with climate science texts, the latter group of texts not being entirely free of the manipulative devices used. We may assume that originality aspects of this paper are in (1) an approach to compare largely antagonistic articles on the scope and variety of the manipulative features employed, (2) proving an instrumental character of the seven-item list of «common propaganda devices» for detecting manipulation techniques, (3) suggesting a taxonomy of the media texts highlighting the climate change issues. Conclusions. In this paper it has been ascertained that the manipulative discourse is predominant in the climate denier texts whereas climate science media texts feature it on a much lesser scale. The controversy of views on and proposed solutions of climate change problems reflects itself in the dichotomy-broken media texts on the said problems. At the same time, there is a clear tendency of there appearing more and more texts which do not belong to either side of the dichotomous division but offer other ways of tackling the said problems, the problem of removing confrontation of the science and public included. We believe the science of media linguistics is still in need of developing further a set of instruments to undisguisethe means of manipulating in the sphere of climate change. Teun van Dijk’s method of triangulating a problem being manipulated into … is exemplary on the way of elaborating a procedure of telling a manipulative text from a non-manipulative one.
Keywords: manipulative, discourse, mass media, media text, climate change, global warming, triangulation, consensus gap, research, climate change denier, propaganda devices, article, blog, proxy, pairwise texts

Юліана Дунаєвська, Сергій Сушко
ДИХОТОМІЯ «МАНІПУЛЯТИВНИЙ – КОНТРМАНІПУЛЯТИВНИЙ ВПЛИВ»: ЧИ ІСНУЄ ВОНА В АНГЛІЙСЬКОМОВНИХ МЕДІАТЕКСТАХ З ТЕМАТИКИ ЗМІН КЛІМАТУ?
Розглянуто складну проблему медіалінгвістики, яку утворює завдання виокрем¬лення засобів і ознак маніпулятивності у медіатексті. Якщо певний текст вважається маніпулятивним, тоді має існувати протилежний йому текст, у загальному сенсі, який не є маніпулятивним і який головно спрямований на викриття маніпулятивних прийомів тексту, якому інкримінують навмисно викривлене подання інформації. Англійсько¬мовний дискурс з тематики зміни клімату демонструє значний обсяг текстів, які позиціонують себе до одного чи іншого типу, або їх зараховують опоненти до певного типу. Як актуальну дослідницьку проблему розглядаємо засоби маніпулятив¬ного впливу у текстах, створених тими, хто заперечує зміну клімату, а також виокремлення цих засобів у текстах їхніх опонентів, прибічників наукової концепції зміни клімату, які утворюють переважну наукову спільноту. Встановлено, що неозорий корпус текстів, що висвітлюють зміну клімату, розподіляється переважно на дві протилежні множини. Лінія розподілу між ними проходить у площині наявності чи відсутності маніпуля¬тивних засобів і ознак у тексті. Тому є підстави вважати наявною дихотомію маніпулятивного і контрманіпулятивного впливу в англійськомовних текстах зазна¬ченої тематики. У зв’язку з гостротою проблеми протистояння у сфері бачення проб¬леми зміни клімату та способів її висвітлення у ЗМІ актуальною є проблема подальшої розробки процедур і алгоритму виокремлення засобів маніпу¬лятивності у медіатексті.
Ключові слова: маніпулятивний, дискурс, ЗМІ, зміна клімату, глобальне потепління, тріангуляція, конфлікт стосовно консенсусу, наукове дослідження, «заперечувальник» зміни клімату, пропагандистські прийоми, стаття, блог, проксі / репрезентант, попарні тексти.

Література – 8

УДК 070:316.77
Віктор Зінчук
канд. політ. наук,
асист. кафедри політології,
Львівський національний
університет імені Івана Франка,
vik-z@ukr.net
ОНОВЛЕНІ МАС-МЕДІЇ В МОДЕРНИХ СОЦІУМАХ:
ОСОБЛИВОСТІ ПОЛІТИЧНОЇ ВЗАЄМОЗАЛЕЖНОСТІ
© Зінчук Віктор, 2018
Закцентовано на особливостях існування новітніх мас-медій у модерних умовах розвитку суспільства. Суть та механізми взаємодії ЗМІ та соціуму розкриті крізь призму як об’єкт-суб’єктних, так й суб’єкт-суб’єктних відносин. Новітні медії не лише впливають на громадську думку, але й змушені орієнтуватися на запити, які спрямовані знизу – враховувати і підтримувати погляди та зацікавлення сучасної аудиторії. Їм все важче формувати політичні міфи, маніпулювати свідомістю громадян/виборців. Натомість, доводиться бути максимально оперативними: функція інформування тут виходить на передній план. Інтернет, онлайн-реальність – головна платформа для отримання інформації та самоствердження домінантної частини сучасного суспільства (від підлітків і до середнього покоління). Сьогодні саме у віртуальному світі формується нова особистість, зокрема політична. Бути представленим у цьому віртуальному світі – основне завдання будь-яких ЗМІ, які хочуть бути популярними, чи взагалі утриматись на плаву. Згаданий стан речей – взаємовплив медій та аудиторії – здавалося б, мав спонукати розвиток модерного соціуму у напрямі досягнення максимальної справедливості, дотримання соціальної рівності. Проте, як доводить практика, та констатують багато останніх наукових досліджень у гуманітарній сфері – у світі все більше соціальної нерівності, вона великою мірою проглядається й у суспільствах розвинутої демократії. Відтак можна спостерігати парадоксальну, на перший погляд, ситуацію: за легкого доступу до оперативної та максимально об’єктивної інформації у модерних соціумах формується здебільшого несвідоме населення, яке демонструє передовсім свої вузькі економічно-споживацькі інтереси.
Ключові слова: новітні мас-медії; сучасне суспільство; політична взаємодія; медійний ресурс; несвідоме населення.
Viktor Zinchuk
UPDATED MASS MEDIA IN MODERN SOCIENTS:
PECULIARITIES OF POLITICAL CONNECTIVITY
The article focuses on the peculiarities of new media in modern conditions of society development. The essence and mechanisms of interaction between the mass media and society are revealed through the prism as subject-subject and subject-subject relations.New media not only affect public opinion, but also have to focus on demand, which comes from the bottom – to take into account and support the views and interests of the modern audience.They are finding it increasingly difficult to create political myths, manipulate the consciousness of citizens / voters.At the same time, it is necessary to be as prompt as possible: the information function here comes to the fore.The Internet, online reality is the main platform for obtaining information and self-affirmation for the overwhelming majority of modern society (from adolescents to the middle generation).Today, it is in the virtual space that a new personality is being formed, including a political one.Being represented in this virtual world is the main task of any media that wants to be popular, or even stay afloat.This state of affairs – the mutual influence of the media and the audience – would seem to lead to the development of a modern society in the direction of achieving maximum justice, adherence to social equality.But, as practice shows, many of the latest scientific researches in the humanitarian sphere are also stated – there is more and more social inequality in the world, which in many respects can be observed in the countries of developed democracy.As a result, we can observe a paradoxical, at first glance, situation: easily obtained operational and maximally objective information in a modern society, ultimately, creates an unconscious population that mainly demonstrates narrow economic and consumer interests.
Key words:new media; modern society; political interaction; medial resource; an unconscious population.

Література – 15

УДК 316.33:31
Мар’яна Кіца
канд. наук з соц. ком.,
доц. кафедри журналістики та засобів масової комунікації,
Національний університету «Львівська політехніка»,
imkitsa@gmail.com
РОЛЬ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У СУЧАСНІЙ ЖУРНАЛІСТИЦІ
© Кіца Мар’яна, 2018
Соціальні мережі – явище доволі нове в українському медіа просторі. Спочатку їх використовували здебільшого для пошуку та спілкування з друзями, обміну фотографіями та розважальним контентом. Нині соціальні мережі стали не лише майданчиком для спілкування з друзями і знайомими, але й потужним і невичерпним джерелом інформації. Тому кожен пост у новинній стрічці часто слугує добрим інформприводом, який переростає у важливу суспільно-політичну або ж просто побутову тему. Як свідчать результати нашого дослідження, сучасні українські журналісти широко використовують соціальні мережі для комунікації як з посадовими особами, так і з реципієнтами, проте на платформах популярних соціальних медій існують і такі можливості, які залишились поза увагою журналістів.
Ключові слова: медіа, соціальні мережі, акант, підписними.
Mariana Kitsa
THE ROLE OF THE SOCIAL NETWORKS
IN THE MODERN JOURNALISM
Social networks – is quite a new phenomenon in the Ukrainian media space. Initially, they were used primarily for search and chat with friends, share photos and entertainment content. Today, social networks are not only a platform to communicate with friends and acquaintances, but also a powerful and inexhaustible source of information. So every post in the news stream often serves as a good informative occasion which develops into an important socio-political or a household topic. According to the results of our research, modern Ukrainian journalists widely use social networks to communicate with both officials and recipients, but on the popular social media platforms still remain such possibilities, which are out of the sight of journalists.
Despite the positive aspects of using social media in journalism, there are some drawbacks. So the inept use of the social networks and the failure of journalism standards may lead not to the increasing of the media audiences, but vice versa.
Key words: social networks, media, followers, account.

Література – 8

УДК 070:303.62
Юліана Казімова
асист. кафедри
журналістики та засобів масової комунікації,
Національний університет «Львівська політехніка»
ДО ПОНЯТТЯ ФОРМАТУ ЖАНРУ ІНТЕРВ’Ю
У ЖУРНАЛІСТИЦІ
© Казімова Юліана, 2018
Досліджено формат сучасного газетного інтерв’ю. Це питання актуальне сьогодні, адже, незважаючи на те, що є багато журналістських інтерв’ю, у яких чітко дотримано вимог жанру, проте є також випадки не професійно поставлених запитань, неготовності журналістів до проведення інтерв’ю, нелогічність постановки запитань.
Для визначення специфіки підготовки журналістами ефективного інтерв’ю, досліджено формат цього жанру в журналістиці, проаналізовано ознаки інтерв’ю як жанру журналістики, охарактеризовано види інтерв’ю за комунікативним наміром (метою) і типом комунікативної стратегії, форми, за кількістю учасників, визначено правила проведення інтерв’ю та формулювання запитань.
Ключові слова: формат жанру, формат інтерв’ю, види інтерв’ю, ознаки жанру, ефективність жанру.
Juliana Kazimova
TO THE CONCEPT OF THE FORMAT OF THE GENRE
OF INTERVIEWS IN JOURNALISM
This article explores the format of a contemporary newspaper interview. This question is relevant today, after all, despite the fact that there are many journalistic interviews that clearly meet the requirements of the genre, however, there are also cases of not professionally raised questions, the unpreparedness of journalists to conduct an interview, illogical questioning. To determine the specifics of the preparation of effective interviewing by journalists, the format of this genre in journalism is researched, characteristics of the interview as a genre of journalism are analyzed, types of interviews are described in terms of communicative intent (purpose) and type of communicative strategy, form, by number of participants, rules for interviewing and question formulation are defined.
Key words: format of genre, format of interviews, types of interviews, genre features, genre’s effectiveness.

Література – 5

УДК 32.019.51:070(470+571)
Олена Кузнецова
д-р філол. наук, проф.,
завідувач кафедри журналістики
та засобів масової комунікації,
Національний університет
«Львівська політехніка»
ТЕХНОЛОГІЇ РЕФЛЕКСИВНОГО УПРАВЛІННЯ ЛЮДЬМИ
В РОСІЙСЬКИХ ЗМІ ТА ПРОТИДІЯ ЇМ
© Кузнецова Олена, 2018
Охарактеризовано інформаційно-психологічну небезпеку технологій рефлексивного управління людьми в російських ЗМІ, виявлено їх маніпулятивний вплив на свідомість, психіку через правдоподібну, спотворену, вибіркову, неповну інформацію, яка, змінює ціннісні орієнтири, знижує психічне здоров’я, сприяє людським, матеріальним, територіальним втратам України.
Виявлено, що інформаційно-психологічні технології рефлексивного управління людьми в російських ЗМІ деформують свідомість, психіку і є не тільки проблемою України, а й проблемою країн Європи, Америки, що здійснюють санкції проти Росії.
Використовуючи інформаційно-психологічні технології рефлексивного управління людьми, російські ЗМІ втілюють мету кремлівських керманичів – визнати російську мову в Україні державною, погодитися на московський сценарій урегулювання війни на Донбасі: здійснити федералізацію України, приєднати її частинами до Євроазійського Союзу.
Запропоновано створити єдину українську систему інформаційно-психологічного протиборства з російськими ЗМІ, систематично здійснювати медіаосвіту, рекомендовано індивідуальні методи захисту й протистояння мас-медійному інформаційно-психологічному впливу технологій рефлексивного управління людьми.
Ключові слова: технології рефлексивного управління людьми в ЗМІ, інформаційно-психологічна небезпека ЗМІ, єдина українська система інформаційно-психологічного протиборства з російськими ЗМІ, індивідуальні методи протистояння мас-медійному інформаційно-психологічному впливу.
Olena Kuznetsova
TECHNOLOGIES OF REFLECTIVE MANAGEMENT OF HUMANS RUSSIAN MEDIA AND FIGHT AGAINST IT
It is described the informatively-psychological danger of technologies of reflexive management to influence on Russian people by mass-media. It is revealed manipulative influence on consciousness, psyche of people through the plausible, selective, incomplete information, which changes the valued reference-points, reduces a psychical health, and assists the human, material, territorial losses of Ukraine.
It is educed that informatively-psychological technologies of reflective management of people by Russian mass-media deform consciousness, psyche and is not only the problem of Ukraine but also problem of countries of Europe, America, that carry out approvals against Russia. Using informatively-psychological technologies of reflective management, the Russian mass-media incarnate the aim of the Kremlin steering – to admit Russian in Ukraine state, to agree with the Moscow scenario of adjustment war on Donbas: to carry out federalization of Ukraine, and to add it to Euro-Asian Union.
It is suggested to create the single Ukrainian system of the informatively-psychological opposing with Russian mass-media, systematic carry out mediaeducation, also it is recommended to create individual methods of defence and opposition to informatively-psychological influence of mass-media by technologies of reflexive management of people.
Key words: information-psychological danger ofmass media, a unified Ukrainian system of information-psychological resistance to the Russian mass media, individual methods of defence and resistance to the mass-media information-psychological influence.

Література – 10

УДК 007: 304: 070
Юліана Лавриш
канд. наук із соц. ком.,
доц. кафедри нових медій факультету журналістики,
Львівський національний університет імені Івана Франка
СУСПІЛЬНО-КУЛЬТУРНІ КОНЦЕПТИ ГРОМАДЯНСЬКО-ПРОФЕСІЙНИХ НОВИХ МЕДІЙ ПОЛЬЩІ ТА УКРАЇНИ
(НА ПРИКЛАДІ ЕЛЕКТРОННОГО ЗРАЗКА ПОЛЬСЬКОГО ЧАСОПИСУ «НОВА ПОЛЬЩА» ТА ВЕБ-ПРОЕКТУ
ГАЗЕТИ «ДЕНЬ» – «УКРАЇНА INCOGNITA»)
© Лавриш Юліана, 2018
Кожен із нас, хто користується будь-яким із типів ґаджетів, носить у своїй кишені інформаційну матрицю, долучитись до якої може через дотик до дисплея. Мережа спонукає нас до можливості тримати весь світ на кінчиках власних пальців. Водночас присутність ґаджета у кишені дозволяє нам фіксувати ті події, які видаються важливими, а потім розміщувати на відповідних веб-ресурсах. Тобто, окрім можливості володіти інформацією, мережа дає нам змогу бути новітніми творцями контенту. Зважаючи на зміни, які відбуваються у сучасній світовій медіа-системі, у журналістській лексиці з’являється ще одне цікаве словосполучення – громадянська журналістика. Явище – абсолютно нове і доволі не вивчене, перебуває у стані постійного розвитку, як, зрештою, вся інформаційна матриця. Проте громадянська журналістика або журналістика громадян є часто майданчиком для творення веб-ресурсів, вона є суголосною із ритмом суспільних подій у певних країнах. Важливо, що сьогодні професійні веб-ресурси часто долучають платформи для творчої реалізації громадян, зокрема висловлення їхньої суспільно-політичної позиції. У фокусі нашого досліджен-
ня – електронна версія видання «Нова Польща» та веб-проекту «Україна Incognita» газети «День».
Ключові слова: веб-ресурси, суспільно-політичні концепти, «Культура», «День», Україна, Польща
Yuliana Lavrysh
SOCIO-CULTURAL CONCEPTS OF CIVIC-PROFESSIONAL NEW MEDIA OF POLAND AND UKRAINE (WITH THE EXAMPLE
OF THE ELECTRONIC VERSION OF THE POLISH MAGAZINE
«NEW POLAND» AND THE WEB-PROJECT OF THE NEWSPAPER
«DAY» – «UKRAINE INCOGNITA»)
Each of us who uses any of the gadget types wears an entire information matrix in his pocket, which can be accessed through a touch of the display. The network encourages us to keep the whole world on the tips of our own fingers. At the same time, the presence of a gadget in a pocket allows us to capture those events that appear important, and then place on the relevant web resources. That is, besides the ability to have information, the network allows us to be the latest creators of content. In light of the changes taking place in the modern world media system, another interesting phrase appears in journalistic vocabulary – civil journalism. The phenomenon is absolutely new and not sufficiently studied, is in a state of constant development, as, after all, the entire information matrix. However, civilian journalism or citizen journalism is often a platform for creating web resources, it is coherent with the rhythm of social events in certain countries. It is important that today professional web resources often involve platforms for the creative realization of citizens, in particular the expression of their socio-political position. The focus of our research is the electronic version of the «New Poland» edition and the «Ukraine Incognita» web-based project of the Day newspaper.
Key words: web resources, socio-political concepts, «Culture», «Day», Ukraine, Poland.

Література – 8

УДК 070+778.53]– 057.875:378.091.2
Мирослав Максимович
заслужений працівник культури України,
доц. кафедри журналістики та засобів масвої комунікації,
Національний університет «Львівська політехніка»
БАЗОВІ ЕЛЕМЕНТИ Й ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ
ЖУРНАЛІСТА-ОПЕРАТОРА
© Максимович Мирослав, 2018
Розглянуто базові елементи й особливості підготовки журналіста-оператора, які ґрунтуються на комплексному підході до викладу фахових дисциплін і засвоєнні студентами міждисциплінарних знань. Професійні навички журналіста-оператора мають містити не лише технічні аспекти (роботу з камерою, якість зображення, композицію, кут зйомки, освітлення), але й розуміння вимог сучасної журналістики та володіння усіма її жанрами, знання основ психології, ознайомлення зі специфікою кіновиробництва.
Ключові слова: телевізійний оператор, операторська майстерність, візуальні технології, професійна освіта, специфіка роботи.
Myroslav Maksymovich
BASIC ELEMENTS AND FEATURES
OF JOURNALIST-OPERATOR’S PREPARATION
In this article you will read about professional aspects of preparation of journalists-operators. They are based on a complex access to teaching professional disciplines and learning connected with other subjects. Professional education of a journalist-operator has to include not only technical skills (work with camera and other TV machinery, quality of image, composition, angle and place of filming, lightning, knowledge of directing’s and montage’s foundations). Such education has to combine understanding of modern journalistic requisitions, knowledge of all its genres and possibility to use them, familiarization with specificity of film production etc.
This type of journalists-operators’ preparation will help to prepare multipurpose workers of mass media who will be able to satisfy informational and aesthetic inquiries of audience and demanded traditional and new media. Beside this, future professionals of traditional and new media have to work out inside of themselves psychological stability and professional erudition. Also they have to be communicative. These skills will help them to avoid stress in their work.
Professional journalist-operator has to predict thoughts of people that he is interviewing and fix needed for material phrases and words in time. In work of journalist-operator artistic taste is very important. It is not enough to know only technical characteristic of a camera, laws of light and composition.
Key words: camera operator, cameraman’s skills, visual technologies, professional education, specificity of work.

Література – 16

УДК 070:659.3(477)
Ірина Мудра
канд. наук з соц. ком.,
доц. кафедри журналістики та засобів масової комунікації,
Національний університет «Львівська політехніка»,
ariane@ukr.net
ВЕБ-АНАЛІТИКА ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА УСПІШНОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗМІ В ІНТЕРНЕТІ
© Мудра Ірина, 2018
Для того, аби підвищити ефективність сайту ЗМІ, не достатньо зробити оригінальний дизайн і якісний контент. Необхідно постійно проводити аналіз і дослідження його роботи. У цьому допоможе веб-аналітика, основне завдання якої – отримати дані, які можуть покращити функціонування інтернет-ЗМІ. У цьому дослідженні наводимо інструменти, які допоможуть редакціям інтернет-ЗМІ отримати дані для аналізу і моніторингу дій читачів. Тоді редакція мас-медіа буде впевнена, що вона не лише продукує контент, але і його зміст доходить до читачів. Висвітлено також результати дослідження щодо використання веб-аналітики редакціями інтернет-ЗМІ.
Ключові слова: веб-аналітика; інтернет-ЗМІ; інструменти; лічильники відвідуваності.
Iryna Mudra
WEB ANALYTICS AS AN IMPORTANT COMPONENT
OF THE SUCCESS OF THE MEDIA ON THE INTERNET
In order to improve your site media do not simply make an original design and quality content. It is necessary to constantly analyze and study his work. This will help web analytics. Whose main task – to get information that can improve the functioning of the оnline media. In this study suggest tools to help editors of Internet media to obtain data for analysis and monitoring of readers. Then the editors of the media will be sure that it not only produces content, but also its content comes to readers. And also highlights the results of a study on the use of web analytics editors of Internet media.
Key words: web analytics; оnline media; tools.

Література – 11

УДК 111.852:[654.197:[379.823-029:3]
Ірина Пуцята
асист. кафедри журналістики
та засобів масової комунікації,
Національний університет
«Львівська політехніка»,
Iryna.S.Putsiata@lpnu.ua
ЕСТЕТИКА СЛОВА І ЗОБРАЖЕННЯ У СОЦІАЛЬНИХ ТОК-ШОУ: УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД
© Пуцята Ірина, 2018
Проаналізовано ток-шоу як жанр масової культури. Розглянуто шоу як багато¬гранний засіб заповнення телевізійного ефіру, багатофункціональний аспект масової і міжособистісної комунікації. Саме композиційні особливості виділяють ток-шоу серед інших видів дискурсу і визначають його вплив на формування світогляду. Ефективність досягається за допомогою роботи по певних схемах, що і показано в цій роботі.
Ключові слова: ток-шоу; телепередачі; телевізійний ефір; теледискусія; інфотейнмент.
Iryna Putsіata
AESTHETICS OF THE WORD AND IMAGE IN SOCIAL TOK SHOW: UKRAINIAN EXPERIENCE
The article analyzes the talk show as a genre of mass culture. The show is considered as a multi-faceted means of filling the television broadcast, multifunctional aspect of mass and interpersonal communication. It is the compositional features that distinguish the talk show among other types of discourse and determine its influence on the formation of the worldview.Efficiency is achieved through work on specific schemes, as shown in this paper.
Keywords: talk show; TV shows; television broadcast; tv discussion, infotainment.

Література – 7

УДК 341.223.2(477.75)»2014»:004.774(470+571)
Наталія Семен
асист. кафедри журналістики
та засобів масової комунікації,
Національний університет «Львівська політехніка»,
eliashevska1990@ukr.net
ПРОВОКАТИВНИЙ КОНТЕНТ ПРО АНЕКСІЮ КРИМУ
НА РОСІЙСЬКОМУ ВЕБ-МЕДІА «ПРАВДА.РУ»
© Семен Наталія, 2018
Проаналізовано контент про події в Криму на російському пропагандистському веб-медіа «Правда.Ру». На основі аналізу матеріалів про події в Криму, виокремлено основні «меседжі» пропаганди, які навіювали читачам автори цих матеріалів.
Ключові слова: анексія Криму; референдум; контент; інформаційна безпека; пропаганда.
Natalia Semen
PROVOKATIVE CONTENT ABOUT CRIMEAN ANEXIA
ON THE RUSSIAN WEB-MEDIA «PRAVDA.RU»
The article analyzes the content of events in Crimea on the Russian propaganda web-media Pravda.Ru. On the basis of analysis of materials about events in the Crimea, the main «messages» of propaganda, which inspired the readers of the authors of these materials, were identified.
The author analyzes the contents of Crimea events in 2014 on web resource «Pravda.ru» and highlights the main «message» propaganda that had a negative impact on the course of events in the occupied peninsula.
Тhe question of the influence of Russian propaganda on the consciousness of the mass media audience today is extremely relevant. Therefore, in the study, the author used the works of such researchers in the field as: Pocheptsov G.G., Zhytaryk M.G., V.Lipkan., Lizanchuk V.V., M.Ozhevan, V.Horoshko, Yu.Khokhlachov and others. However, it should be noted that today, at the time of the active deployment of Russia’s information war on Ukraine, the number of such studies is negligible; therefore, in modern science there is an urgent need to replenish the arsenal of such works, because they will teach how to counteract or prevent the destructive influence of propaganda on consciousness mass media audience.
Key words: Crimean annexation; referendum; content; informational security; propaganda.

Література – 39

УДК 329.4:94 (477.83/.86)»18/19»
Ірина Фаріон
д-р філол. наук, проф., проф.
кафедри української мови,
Національний університет
«Львівська політехніка»
МОСКВОФІЛЬСТВО ГАЛИЧИНИ: ДО ІСТОРІЇ ПРОБЛЕМИ
© Фаріон Ірина, 2018
Досліджено ментально-політичну проблему москвофільства в Галичині в історичній ретроспективі: від кінця ХVI до початку ХХ століття. Проаналізовано зародження та еволюцію ренегатських ідей москвофільства від обґрунтування українсько-московської релігійно-етнічної єдності у посольстві львівських братчиків 1592 року до абсолютної підтримки Росії під час її окупації Галичини в 1914 році.
Ключові слова: москвофільство, історична ретроспектива, російсько-українська війна.
Irina Farion
MUSCOPHILISM OF GALICIA: ON HISTORY OF THE ISSUE
Introduction. The article explores sources of mental and political problem of musco¬philism in Galicia in the historical retrospective from the end of the XVI to the beginning of the XX century.
Purpose. Our purpose is to identify and discover chronologic sources of muscophilism and analyse its transformation through religious and political activity of prominent personalities of Galicia.
Methods. Historical and descriptive method is used, with the help of it the background for uprise of muscophilism and its essence as ideology of denationalization and defeatism is revealed.
Result. The result of the research determines that muscophilism ideas in Galicia, particularly in Lviv, were initiated by the embassy of Lviv brotherhood members and Lviv metropolitan Dionysius Balaban in 1952, who in their appeal to Moscowian tsar Fyodor of rebuilding the burnt Dormition Church in Lviv actually laid ideological foundation for merging of Ukrainians and Muscovites. Muscophilism already as a political stream, influenced by counterrevolutionary events and «Spring of the Nations» of 1848 failure, reached its culmination in the 50s of the XIX century.
Originality. Originality of the research consists in the analysis of primary historical source of muscophilism in Galicia and beginnings of ideological foundations forming of ethnic and religious «unity» of Galicia and Muscovy, that is modern idea of «russkiy mir».
Conclusion. Muscophilism is the ideology of denationalization and defeatism that became the outpost of occupation of Galicia by Russia during the First World War of 1914, and finally led to hybrid Russian-Ukrainian war of 2014 under hybrid motto Iedyna kraina [ukr] – iedinaia strana [rus] (United country [eng]). The proposed material has fundamental ideological meaning in the development of independent Ukrainian State. For the purpose of decolonization of thought it should be used in all humanities courses of higher school and be widely promoted thorough various projects in mass media.
Key words: moscowophilism, historical retrospective, Russian-Ukrainian War.

Література – 17

УДК 007:304: 004.9
Олександр Холод,
д-р філол. наук, проф.
кафедри журналістики,
Прикарпатський національний
університет імені Василя Стефаника
СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ
ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ ЯК «ПРОПОНОВАНІ ОБСТАВИНИ»
© Холод Олександр, 2018
Спираючись на порівняльний аналіз положень концепції «пропоновані обставини» К. С. Станіславського і теорії паблік рилейшнз, автор доводить їхню спільність.
Метою нашого дослідження було визначення ступеня збігу складових концепції, «пропонованих обставин» К. Станіславського і теорії паблік рилейшнз.
Методами дослідження стали такі загальнонаукові методи: метод аналізу й синтезу, абстрагування й узагальнення; метод теоретичного пізнання: методом сходження від абстрактності до конкретного; методи емпіричного пізнання: спостереження й опис.
Методика дослідження полягала у виконанні таких процедур: виклад завдяки аналізу й синтезу проблеми відсутності знань у фахівців налагодження зв’язків із громадськістю щодо концептуальної орієнтації на положення «пропонованих обставин», уведених у науковий обіг К. Станіславським. Завдяки методу абстрагування виокремлення в наявній проблемі аналогій між працею актора (описаною К. Станіславським) над собою під час підготовки до вистави і здійсненням фахівцями паблік рилейшнз дій-комплексів (технологій), що дають змогу ефективно налагоджувати зв’язки з громадськістю. За допомогою методів спостереження й опису ілюстрування теоретичних аналітико-синтезованих положень.
У висновках автор констатує, що мету дослідження було повністю досягнуто. Справді, ступінь збігу складових концепції і теорії, зазначених у п. 1, виявилася високою (90,9 %). Високий ступінь згаданого збігу уможливлює ефективне використання положень концепції «пропонованих обставин» К. Станіславського в методології паблік рилейшнз.
Ключові слова: зв’язки з громадськістю, теорія паблік рилейшнз, концепція «пропоновані обставини».
Oleksandr Kholod
SOCIAL AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
PUBLIC RILEYSHNZ AS «PROPOSED CIRCUMSTANCES»
Relying on a comparative analysis of the provisions of the concept of «proposed circumstances» of Stanislavsky and the theory of public relations, the author proves their commonality.
The purpose of our study was to determine the degree of coincidence of the components of the concept of «proposed circumstances» of Stanislavsky and the theory of public relations.
Methods of research have become such general scientific methods: the method of analysis and synthesis, abstraction and generalization; The method of theoretical cognition: the method of ascent from the abstract to the concrete; methods of empirical cognition: observation and description.
The research methodology consisted in the following procedures: presentation due to the analysis and synthesis of the problem of lack of knowledge among public relations specialists about the conceptual orientation to the provisions of the «proposed circumstances» introduced into scientific circulation by Stanislavsky. Thanks to the method of abstraction, the identification in the existing problem of the analogies between the work of the actor (described by Stanislavsky) on himself during the preparation for the play and the implementation by public relations specialists of action-complexes (technologies) that allow effective communication with the public. Using the methods of observation and description, an illustration of theoretical analytic-synthesized positions.
In the conclusions, the author states that the aim of the research was fully achieved. Indeed, the degree of coincidence of the components of the analyzed concept and theory was high (90.9 %). The high degree of this coincidence makes it efficient to use the provisions of the concept of «proposed circumstances» of Stanislavsky in the methodology of public relations.
Key words: public relations, public relations theory, the concept of «proposed circumstances».

Література – 23

Syndicate content